Nieuwjaarsbijeenkomst Bataviawerf lelystad, 8 januari
Nieuwjaarsbijeenkomst Bataviawerf lelystad, 8 januari
Nieuwjaarsbijeenkomst. zondag 8 januari 2017
Op zondagmiddag 8 januari om 13.00 uur ontmoeten we elkaar voor de nieuwjaarsbijeenkomst bij de Batavia Werf in Lelystad. Een heel interessant complex, waar schepen uit de 17e eeuw worden nagebouwd. We krijgen ook een uitgebreide rondleiding over het complex en door de replica van het schip De Batavia uit 1628. We zijn veel buiten: winterkleding en stevige schoenen zijn echt noodzakelijk.
Het evenement begint om 13.00 uur, dan ontmoeten we elkaar in het restaurant van het museum, waar u wordt ontvangen met koffie en gebak. De club zorgt dit keer dus NIET voor lunch. Maar kom gerust eerder (met partner) naar Lelystad, want naast de werf is het outletcenter Batavia Stad, geheel in oude stijl gebouwd.
Natuurlijk is het weer leuk als een aantal clubleden een fiets meeneemt die ze graag laten zien of waar ze vragen bij hebben. Vorig jaar bij de DAF was er ruimte genoeg voor iedereen om een fiets mee te nemen. Dit keer kunnen we circa 15 fietsen plaatsen (zorg voor slot en standaard) dus hebben we graag dat de mensen die een fiets mee willen nemen dat van te voren bij de organisatie melden. Theo de Kogel geeft een lezing over het interessante merk Empo uit Vorden. Dus wie neemt er een Empo mee?
Het adres is Bataviaplein 2, Lelystad. Er is betaald parkeren. Het parkeerterrein van Bataviastad is het goedkoopst om te parkeren: 3,50 euro. Parkeergarage VOC is dichterbij en kost 4,50 voor een dagkaart (kopen bij de werf). Wij vragen een eigen bijdrage van 5 euro per persoon voor deze bijeenkomst, ter plaatse te voldoen.
Aanmelden is verplicht en liefst zo snel mogelijk, want het aantal deelnemers bepaalt welke zaal we krijgen.
Dit is uitsdluitend voor betalende leden van De Oude Fiets
aanmelden bij Maarten B
info @ oudefiets.nl
Op zondagmiddag 8 januari om 13.00 uur ontmoeten we elkaar voor de nieuwjaarsbijeenkomst bij de Batavia Werf in Lelystad. Een heel interessant complex, waar schepen uit de 17e eeuw worden nagebouwd. We krijgen ook een uitgebreide rondleiding over het complex en door de replica van het schip De Batavia uit 1628. We zijn veel buiten: winterkleding en stevige schoenen zijn echt noodzakelijk.
Het evenement begint om 13.00 uur, dan ontmoeten we elkaar in het restaurant van het museum, waar u wordt ontvangen met koffie en gebak. De club zorgt dit keer dus NIET voor lunch. Maar kom gerust eerder (met partner) naar Lelystad, want naast de werf is het outletcenter Batavia Stad, geheel in oude stijl gebouwd.
Natuurlijk is het weer leuk als een aantal clubleden een fiets meeneemt die ze graag laten zien of waar ze vragen bij hebben. Vorig jaar bij de DAF was er ruimte genoeg voor iedereen om een fiets mee te nemen. Dit keer kunnen we circa 15 fietsen plaatsen (zorg voor slot en standaard) dus hebben we graag dat de mensen die een fiets mee willen nemen dat van te voren bij de organisatie melden. Theo de Kogel geeft een lezing over het interessante merk Empo uit Vorden. Dus wie neemt er een Empo mee?
Het adres is Bataviaplein 2, Lelystad. Er is betaald parkeren. Het parkeerterrein van Bataviastad is het goedkoopst om te parkeren: 3,50 euro. Parkeergarage VOC is dichterbij en kost 4,50 voor een dagkaart (kopen bij de werf). Wij vragen een eigen bijdrage van 5 euro per persoon voor deze bijeenkomst, ter plaatse te voldoen.
Aanmelden is verplicht en liefst zo snel mogelijk, want het aantal deelnemers bepaalt welke zaal we krijgen.
Dit is uitsdluitend voor betalende leden van De Oude Fiets
aanmelden bij Maarten B
info @ oudefiets.nl
- Bijlagen
-
- Luchtfoto_Bataviawerf.jpg (14.22 KiB) 10352 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Re: Nieuwjaarsbijeenkomst Bataviawerf lelystad, 8 januari
Dat wordt een dure grap voor de leden Maarten...
Entreegeld, parkeergeld, lunch. Kunnen we nog uitwijken naar bijvoorbeeld Militair luchtvaartmuseum Soesterberg. Waarom al die kosten? Het is altijd zo goed geregeld geweest de afgelopen jaren...
Groeten, Michiel
Entreegeld, parkeergeld, lunch. Kunnen we nog uitwijken naar bijvoorbeeld Militair luchtvaartmuseum Soesterberg. Waarom al die kosten? Het is altijd zo goed geregeld geweest de afgelopen jaren...
Groeten, Michiel

Is mijn museumjaarkaart daar geldig
?

Sportief fietsend!
Jullie hebben wel een mooie plek uitgezocht! En met OV en m'n klapfietsje kom ik er comfortabel, maar ik kan me indenken dat het voor de automobifietsers wat begrotelijk is.
Wim
Wim
- Bijlagen
-
- Busbike.jpg (61.11 KiB) 10328 keer bekeken
DCR gaat nooit verloren....
-
Dag Wim,
Die foto met die bus ziet eruit als een vreselijk ongeluk
Gelukkig weten wij kenners wel beter.
Groeten van
Dirk
Die foto met die bus ziet eruit als een vreselijk ongeluk

Groeten van
Dirk
Interessante locatie, vouwfiets en boterham mee in de trein, desnoods voor 6,20 euro extra een "tentoonstellingsfiets" i.p.v. een vouwfiets meenemen maar voor mij hoeft dat niet, entree lijkt inbegrepen te zijn(?), rondleiding, lezing - lijkt me al met al top. Alleen het "outletcenter in oude stijl" roept vragen op...
Bij deze meld ik me aan. Kom mee, Michiel, we reizen met korting en kunnen anderhalve uur over oude fietsen ouwehoeren!
Groeten,
fietser

Bij deze meld ik me aan. Kom mee, Michiel, we reizen met korting en kunnen anderhalve uur over oude fietsen ouwehoeren!
Groeten,
fietser
Ik snap er niets van Michiel... vorig jaar een tientje eigen bijdrage in DAF museum en niemand zeurt, nu 5 euro eigen bijdrage en 3,50 parkeren en jij vraagt je af waarom het zo duur is? De entree is normaal gesproken 11 euro. Koffie en gebak krijg je ook van de club en dat is 5,50. Ik doe er juist alles aan om een leuke goedkope locatie te zoeken. En voor elke deelnemer doneert de club meer dan tien euro.
Soesterberg heb ik natuurlijk ook al lang geprobeerd, dat is minstens 2x zo duur..... dus wie het beter kan: organiseer!
En museumjaarkaart geldt niet, helaas.
Soesterberg heb ik natuurlijk ook al lang geprobeerd, dat is minstens 2x zo duur..... dus wie het beter kan: organiseer!
En museumjaarkaart geldt niet, helaas.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Een geweldige locatie erg interessant om te zien wat er bij komt kijken om zo,n boot te bouwen zeker in die tijd.
Realiseer je voor dat je klaagt hoeveel moeite en tijd het kost om iets te organiseren. een pluim voor de mensen die zich altijd maar weer vrijwillig inspannen om evenementen te organiseren.
Theo Overvliet
Realiseer je voor dat je klaagt hoeveel moeite en tijd het kost om iets te organiseren. een pluim voor de mensen die zich altijd maar weer vrijwillig inspannen om evenementen te organiseren.
Theo Overvliet
Dat eeuwige gezeur van sommige mensen om een paar euro.... ongelofelijk
Waar kun je tegenwoordig nou een dagje uit voor dat geld?
Maarten en de organisatie Keep up the good work!
Groeten
Roel
Waar kun je tegenwoordig nou een dagje uit voor dat geld?
Maarten en de organisatie Keep up the good work!
Groeten
Roel
zelf ben ik niet zo actief als clublid maar ik vind het ook erg leuk klinken , nog geen 10 euro voor een leuke middag uit inclusief koffie met gebak en parkeergeld zijn bijna middeleeuwse prijzen toch ?