Ik ben nieuw hier op het forum, al lees ik sinds kort al wel mee.
Onlangs heb ik via Marktplaats een oude Gazelle Transport frame en voorvork gekocht. Zie de foto’s van de verkoper op MP hieronder. Ik heb helaas nog geen serienummer kunnen vinden op het frame en dus nog niet kunnen verifiëren of het om een echte Gazelle gaat en uit welk jaar deze komt.
Ik ga het frame opknappen en er een fijne fiets van maken. Hij hoeft niet heel precies opgebouwd te worden zoals deze vroeger was maar wat correcte details zou wel leuk zijn. Hiervoor ben ik op zoek naar allerlei onderdelen maar met het balhoofd en het bottom bracket liep ik vast vanwege de afwijkende maten. Zou iemand mij aan de juiste onderdelen kunnen helpen?
Ik zoek een balhoofd set, liefst verchroomd, met de volgende afmetingen:
As op voorvork 25.4 mm, maar meer naar beneden lijkt deze 27mm? In principe gewoon 1” denk ik dus? De ruimte in het frame waar de cups in moeten passen is 33mm, deze wijkt dus met name af van wat nu gangbaar is. Heeft iemand een dergelijke balhoofdset te koop of weet iemand waar ik deze kan vinden? Dat zou super zijn want online kan ik het echt niet vinden helaas.
Hetzelfde geldt voor de trapas. De ruimte voor de cups is 46mm. Moet hier dan een thompson fitting in en waar vind ik de juiste? De lengte van de trapas weet ik niet? Ik zoek dus eigenlijk ook een trapas, met vierkante uiteinde en spieloos.
Verder staan een stuur+stuurpen en tandwiel + cranks en mooie brede spatborden ook nog op mijn lijstje...

Alle tips zijn welkom en het zou geweldig zijn als iemand een passende balhoofdset en trapas te koop heeft.
Hartelijke groet,
Vincent