Spaken rollen

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Plaats reactie
Stadsimker

Spaken rollen

Bericht door Stadsimker »

Hallo,

Ik ben opzoek naar een spaken roller... Om schroefdraad op spaken te rollen. Ik moet namelijk een heel korte spaak-set maken voor een wiel met een electromotor... Ik heb de motor nu gespaakt in een te lichte velg met te lichte spaak. Spaken breken nu om de haverklap. Het wordt dus tijd voor de originele stalen velg van de bakfiets.

Wie kan mij helpen? Ik ben opzoek naar een Cyclo Spoke Tread Roller of zo'n Japanse Hozan. Ik wil graag spaken rollen van maat 12. Wie heeft zo'n ding en wil hem kort uitlenen of misschien spaken maken. Of wie heeft er een en kan hem wel aan mij verkopen...

Of wie heeft een ander goed idee om aan deze korte stevige spaak te komen. Lengte nu nog niet 100% bekend, moet nog worden uitgezocht. Maar ideeën zijn van harte welkom. :)
Rij dagelijks vele kilometers op mijn oude Bakfiets.
Durabo88

Re: Spaken rollen

Bericht door Durabo88 »

Laatst stond er nog één op MP.
Ik heb hem ook. We kunnen samen wel wat spaken rollen. Ik leen hem niet uit.

Mvg,

Y.
Sportief fietsend!
Denis waut

Bericht door Denis waut »

en gewoon korte spaken nemen van een kinderfiets? Die zijn er toch in enorm veel lengtes? Heb er hier nog veel dozen van liggen.
of een lange spaak korter maken door te knippen aan de naaf-kant en voldoende om te plooien. Akkoord, dit is niet moeders mooiste oplossing, maar lukt perfect (heb dit al toegepast).

MVG
Denis
Stadsimker

Bericht door Stadsimker »

Okey, dat is ook wel een goed idee, nog niet aangedacht. ;)
Rij dagelijks vele kilometers op mijn oude Bakfiets.
Plaats reactie