NSU 1958 dames toerfiets
NSU 1958 dames toerfiets
hij stond tussen een partij fietsen die de volgende dag naar het oud ijzer zouden gaan. Dat kon ik niet laten gebeuren, ook als was het geen Gazelle.
De fiets lijkt redelijk origineel. Er is achteraan een vervangwiel in geplaatst en ook de verlichting is verdwenen.
Op het internet heb ik wat informatie gevonden, hij zou uit 1958 kunnen zijn. Welke achternaaf er in hort is me nog niet duidelijk. NSU had blijkbaar een eigen remnaaf maar misschien werden ze ook met Torpedo geleverd.
Welke verlichting er op stond weet ik (nog) niet.
meerdere fotos hier: https://goo.gl/photos/pLZmVYAvK73wNzVr7
De fiets lijkt redelijk origineel. Er is achteraan een vervangwiel in geplaatst en ook de verlichting is verdwenen.
Op het internet heb ik wat informatie gevonden, hij zou uit 1958 kunnen zijn. Welke achternaaf er in hort is me nog niet duidelijk. NSU had blijkbaar een eigen remnaaf maar misschien werden ze ook met Torpedo geleverd.
Welke verlichting er op stond weet ik (nog) niet.
meerdere fotos hier: https://goo.gl/photos/pLZmVYAvK73wNzVr7
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Re: NSU 1958 dames toerfiets
Hoi Ed,
Daar is nog wel iets van te maken ook al is het geen Gazelle
Ik heb wel eens zo'n achternaaf van NSU in mijn handen gehad. Mooie degelijke naaf. Omdat ze die zelf maakten vermoed ik dat die er ook wel in gezeten zal hebben.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Daar is nog wel iets van te maken ook al is het geen Gazelle

Ik heb wel eens zo'n achternaaf van NSU in mijn handen gehad. Mooie degelijke naaf. Omdat ze die zelf maakten vermoed ik dat die er ook wel in gezeten zal hebben.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
ik had ook zoon fiets heb hem in de oud ijzer bak gegooid hijn was over gespoten en met 2 verschillende wielen banden waren slecht en geen trap as maar dit is wel een leuk opknappertje heel veel sec6
hoi ik ben abram ik heet appie omdat ik het wel grappig vond
hmm, dan heb je misschien wel een zeldzame NSU remnaaf weggegooid.appie*-* schreef:ik had ook zoon fiets heb hem in de oud ijzer bak gegooid
nee zat er niet meer in er zat een sturmey archer 3 speed trommelrem in is niet origineel
hoi ik ben abram ik heet appie omdat ik het wel grappig vond
de fiets zou volgens een kenner destijds tegen meerprijs ook met een Sachs worden besteld.
Ben begonnen met de ontmantelling.
Trapas: versleten. Heb er nu een vervangas van Thune ingeplaatst.
Vooras: nieuwe kogels en nieuw vet
Bagagedrager heeft behoorlijk zware lasten gedragen.
Hij liet zich mooi recht plooien.
Ben begonnen met de ontmantelling.
Trapas: versleten. Heb er nu een vervangas van Thune ingeplaatst.
Vooras: nieuwe kogels en nieuw vet
Bagagedrager heeft behoorlijk zware lasten gedragen.
Hij liet zich mooi recht plooien.
de fiets had ook slechts 1 originele velg, met witte, rode en gouden bies. Het goud heeft door de jaren wel haar glans verloren.
Er zat dus niet anders op dan een andere velg van hetzelfde kleurenpatroon te voorzien.
Of die fiets het waard is? ik denk het niet!
Maar goed, eerst de foute velg zwart gelakt.
Als de lak voldoende uitgehard was heb ik het middenvlak afgeplakt en een laklaag in gebroken witte kleur aangebracht.
Daarna met een biezentrekker de twee rode lijnen getrokken en vervolgens eveneens met biezentrekker de afgeschenen goudlijnen (combinatie van katgrijs, gebroken wit en goudlak)
Na droging ga ik het oppervlak wat opmatten en de lijnen licht vervagen waarna er dan nog een laagje owatrol over komt.
Er zat dus niet anders op dan een andere velg van hetzelfde kleurenpatroon te voorzien.
Of die fiets het waard is? ik denk het niet!
Maar goed, eerst de foute velg zwart gelakt.
Als de lak voldoende uitgehard was heb ik het middenvlak afgeplakt en een laklaag in gebroken witte kleur aangebracht.
Daarna met een biezentrekker de twee rode lijnen getrokken en vervolgens eveneens met biezentrekker de afgeschenen goudlijnen (combinatie van katgrijs, gebroken wit en goudlak)
Na droging ga ik het oppervlak wat opmatten en de lijnen licht vervagen waarna er dan nog een laagje owatrol over komt.
- Bijlagen
-
- IMG-20170421-WA0005_resized.jpeg (469.76 KiB) 7208 keer bekeken
-
- 20170420_153823_resized.jpg (698.54 KiB) 7208 keer bekeken
-
- 20170420_110549_resized.jpg (452.13 KiB) 7208 keer bekeken
Wat een werk! Complimenten voor de aanpak! Zelf heb ik een herenuitvoering van dit model, ongeschonden en als nieuw, met een Lohmann-dieselmotortje eronder, volgens de overlevering afkomstig uit de regeringsgebouwen uit Duitsland, bedoeld voor een hoge ambtenaar, die hem zichtbaar nooit gebruikt heeft.
Wat opvalt is de fraaie afwerking van het geheel, heel bijzonder!
Wat opvalt is de fraaie afwerking van het geheel, heel bijzonder!
leuk om dat te vernemen Nicolas.
Heb je er een foto van?
Heb je er een foto van?
Leuk om te zien hoe je dat aanpakt.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.