Hallo forumleden,
Gisteren aangemeld om deel te kunnen nemen aan het forum. Niet dat ik in het bezit ben van een oude fiets maar omdat ik eigenaar ben geworden van een (volgens mij) oud fietszadel. Omdat ik van huis uit techneut ben en altijd wel geïnteresseerd in oude objecten met bijzondere vormen sprak me dit item aan.
Ik ben eigenlijk op zoek naar verdere info rondom dit (overigens niet in allerbeste staat verkerende)zadel van het merk Brooks. Na wat zoekwerk op internet kwam ik natuurlijk de naam Brooks wel tegen maar eigenlijk nog niet een soortgelijk gevormd zadel. Wie kan me er meer over vertellen? En is het wel een fiets zadel?
Even voorstellen
Even voorstellen
- Bijlagen
-
- phpmSxjFOAM[1].jpg (175.45 KiB) 3510 keer bekeken
-
- phpt4bHreAM[1].jpg (170.97 KiB) 3510 keer bekeken
-
- php8W7pZGAM[1].jpg (164.75 KiB) 3512 keer bekeken
-
Re: Even voorstellen
Welkom!
Op onderstaande link kom je bij de Engelse verenigings site.
Hun bibliotheek bevat vele Brooks catalogi. Daar staat dit fiets zadel wel tussen en vrij vroeg al.
http://veterancycleclublibrary.org.uk/l ... ction.y=13
De stempel op de zijkant van het leer zegt iets over de leeftijd.
Op de vroegere zadels is die stempel wat uitgebreider en oa voorzien van een honingbij in het midden .
De zadels worden vanaf plm 1922 van een eenvoudiger logo voorzien.
Groeten,
Maarten
Op onderstaande link kom je bij de Engelse verenigings site.
Hun bibliotheek bevat vele Brooks catalogi. Daar staat dit fiets zadel wel tussen en vrij vroeg al.
http://veterancycleclublibrary.org.uk/l ... ction.y=13
De stempel op de zijkant van het leer zegt iets over de leeftijd.
Op de vroegere zadels is die stempel wat uitgebreider en oa voorzien van een honingbij in het midden .
De zadels worden vanaf plm 1922 van een eenvoudiger logo voorzien.
Groeten,
Maarten
Dit is een BROOKS B12 zadel. Het is wel wat uitgerekt, zo te zien.
Brooks folder 1939.
Groeten van Henk
Brooks folder 1939.
Groeten van Henk
Beste Henk en Maarten,
Bedankt voor jullie reactie. Inderdaad heeft hij zo te zien veel kilometers gezien. Uit jullie verhaal en de folder kan ik dus opmaken dat het een Brooks B12 zadel is uit 1939. Wat er dus mist is een tasje wat er origineel wel in zat. Leuk om te weten. ik zat eerst te denken om hem wat op te kalefateren maar denk toch dat ik hem zo laat en een leuk plekje geef.
Groet,
Dierk Jan
Bedankt voor jullie reactie. Inderdaad heeft hij zo te zien veel kilometers gezien. Uit jullie verhaal en de folder kan ik dus opmaken dat het een Brooks B12 zadel is uit 1939. Wat er dus mist is een tasje wat er origineel wel in zat. Leuk om te weten. ik zat eerst te denken om hem wat op te kalefateren maar denk toch dat ik hem zo laat en een leuk plekje geef.
Groet,
Dierk Jan