nieuw forum begint aardig vorm te krijgen
- Hans van de Stouwe
nieuw forum begint aardig vorm te krijgen
Hallo allemaal,
Het forum begint al aardig vorm te krijgen. Doordat er een struktuur is blijft het overzichtelijk. Het is anders dat wel, maar als ik de documentatiebank kijk, een hele vooruitgang.
Dit brengt mij op het volgende: Nu de folders netjes op jaartal en merk worden opgeslagen. Waarvoor hulde aan de hele staf!!
Lijkt het mij een goed idee om het zelfde met de fietsen te doen in het clubhuis.
Het forum begint al aardig vorm te krijgen. Doordat er een struktuur is blijft het overzichtelijk. Het is anders dat wel, maar als ik de documentatiebank kijk, een hele vooruitgang.
Dit brengt mij op het volgende: Nu de folders netjes op jaartal en merk worden opgeslagen. Waarvoor hulde aan de hele staf!!
Lijkt het mij een goed idee om het zelfde met de fietsen te doen in het clubhuis.
Waar verstand eindigd. Begint geweld.
Hans van de Stouwe
Hans van de Stouwe
Re: nieuw forum begint aardig vorm te krijgen
Ha Hans,
wat bedoel je precies met "de fietsen in het clubhuis"?
De documentatiebank begint nu gelukkig ook lekker te lopen, dank aan iedereen die bestanden beschikbaar heeft gesteld. Blijf hier vooral mee doorgaan! We zijn er nog mee bezig om de boel ook netjes op chronologische volgorde te blijven, dat is nog een uitdaging
Groet, Sandra
wat bedoel je precies met "de fietsen in het clubhuis"?
De documentatiebank begint nu gelukkig ook lekker te lopen, dank aan iedereen die bestanden beschikbaar heeft gesteld. Blijf hier vooral mee doorgaan! We zijn er nog mee bezig om de boel ook netjes op chronologische volgorde te blijven, dat is nog een uitdaging

Groet, Sandra
- Hans van de Stouwe
Sandra
Ik bedoel dat, als ik mijn fietsen op de site plaats. Deze alleen voor de clubleden zichtbaar zijn. En ook als , net als de documentatie dan per merk en op jaartal dan is het zoeken overbodig. Maar het lijkt me meest vriendelijke manier als beginnend lid binnen te komen en alle gegevens zo netjes op op alfabet en jaartal
Ik bedoel dat, als ik mijn fietsen op de site plaats. Deze alleen voor de clubleden zichtbaar zijn. En ook als , net als de documentatie dan per merk en op jaartal dan is het zoeken overbodig. Maar het lijkt me meest vriendelijke manier als beginnend lid binnen te komen en alle gegevens zo netjes op op alfabet en jaartal
Hans van de Stouwe
Hans van de Stouwe
Hoi Hans,
Waarom alleen voor leden? Als extra ledenvoordeeltje of omdat je niet wilt dat de hele wereld ze te zien krijgt?
Het is overigens een uitstekend idee, maar zoals ik net ook al aan Michiel mailde, eerst even die folders, daar zijn we met een paar mensen nu echt avond aan avond mee bezig.
Met plezier hoor, laten we proberen de grote merken net zo compleet te krijgen als Burgers.
groetjes,
Maarten
Waarom alleen voor leden? Als extra ledenvoordeeltje of omdat je niet wilt dat de hele wereld ze te zien krijgt?
Het is overigens een uitstekend idee, maar zoals ik net ook al aan Michiel mailde, eerst even die folders, daar zijn we met een paar mensen nu echt avond aan avond mee bezig.
Met plezier hoor, laten we proberen de grote merken net zo compleet te krijgen als Burgers.
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
- Hans van de Stouwe
Maarten,
Je bouwt in een beeldbank op die in feite het zelfde beoogd als de documentatie map. En om dat allemaal voor iedereen, die een wachtwoord aanvraagd, te laten zien is mijn ogen een brug tever.
Je bouwt in een beeldbank op die in feite het zelfde beoogd als de documentatie map. En om dat allemaal voor iedereen, die een wachtwoord aanvraagd, te laten zien is mijn ogen een brug tever.
Hans van de Stouwe
Hans van de Stouwe
Tja, ik vind dit een dilemma. We hebben het er bij de voorbereidingen voor dit forum ook over gehad. Niet iedereen wil op een openbaar forum zijn/haar (soms kostbare) collectie uitgebreid laten zien, dat is op zich begrijpelijk. Daarom kun je ook een 'nickname' kiezen.
Als we in het ledendeel een apart deel zouden inrichten voor foto's etc. van fietsen van leden, dan kan dit ten koste gaan van de gewone forumrubrieken. Als je een foto plaatst, zal je daar altijd iets bij willen vertellen, en anderen reageren daar weer op. En precies daarvoor hebben we de indeling van het forum gemaakt: sportfietsen, toerfietsen etc.
Een beeldbank - als aanvulling op de brochures etc. - is op zich natuurlijk interessant, maar alleen als het niet ten koste gaat van het gewone forum. Dat moeten we dus goed uitdenken.
Als we in het ledendeel een apart deel zouden inrichten voor foto's etc. van fietsen van leden, dan kan dit ten koste gaan van de gewone forumrubrieken. Als je een foto plaatst, zal je daar altijd iets bij willen vertellen, en anderen reageren daar weer op. En precies daarvoor hebben we de indeling van het forum gemaakt: sportfietsen, toerfietsen etc.
Een beeldbank - als aanvulling op de brochures etc. - is op zich natuurlijk interessant, maar alleen als het niet ten koste gaat van het gewone forum. Dat moeten we dus goed uitdenken.
ik ben het er ook wel mee eens dat lang gezochte informatie 'niet zomaar' moet worden prijsgegeven, ook al is dat eigenlijk gewone publieke info.
Daarbij komt ook dat er een minimum aan inkomsten in de club moet worden gegenereerd. Als deze informatie alleen beschikbaar is voor betalende leden, dan zal het aantal leden ook sneller aangroeien. Beetje misbruik van de situatie natuurlijk, maar je kent het gezegde, 'voor niets gaat alleen de zon op' (en ook dat zullen we straks nog moeten gaan betalen, er is nu al sprake van een belasting voor gebruik van de zon voor zonnepanelen).
my 2 cents
Ed.
Daarbij komt ook dat er een minimum aan inkomsten in de club moet worden gegenereerd. Als deze informatie alleen beschikbaar is voor betalende leden, dan zal het aantal leden ook sneller aangroeien. Beetje misbruik van de situatie natuurlijk, maar je kent het gezegde, 'voor niets gaat alleen de zon op' (en ook dat zullen we straks nog moeten gaan betalen, er is nu al sprake van een belasting voor gebruik van de zon voor zonnepanelen).
my 2 cents
Ed.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Dus als ik het goed begrijp bedoel je hiermee dat als die info niet meer vrij beschikbaar is dat het aantal leden groeit? Denk dat je dan het tegengestelde gaat krijgen. In Nederland hebben we de cultuur dat men vrijwel alles het liefst voor zo min mogelijk of gratis wil hebben. Ben eerder bang dat er dan minder mensen zullen komen omdat ze niet bereid zijn ervoor te betalen.asterduc schreef:ik ben het er ook wel mee eens dat lang gezochte informatie 'niet zomaar' moet worden prijsgegeven, ook al is dat eigenlijk gewone publieke info.
my 2 cents
Ed.
sleurhut
Klopt, als er voordelen zijn wanneer je lid bent van 'de oude fiets' zullen forumbezoekers vlugger beslissen om lid te worden.sleurhut schreef:Dus als ik het goed begrijp bedoel je hiermee dat als die info niet meer vrij beschikbaar is dat het aantal leden groeit?
Zo zou dat toch hier in Belgïë zijn

het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Wat volgens mij niet de bedoeling is en door asterduc ook niet bedoeld werd, is dat sommige informatie die tot nu toe hier vrij was, nu ineens nog alleen maar voor clubleden in het clubhuis toegankelijk is. Daarmee zou je inderdaad mensen wegjagen. Maar het discussieforum zoals het er nu is wordt niet aangetast en dus verwacht ik ook niet dat er mensen weglopen.Dus als ik het goed begrijp bedoel je hiermee dat als die info niet meer vrij beschikbaar is dat het aantal leden groeit?
Ik weet niet hoe Hans het zich precies voorstelt met het hier tonen van de eigen verzameling fietsen. Sandra heeft het dilemma goed verwoord. Ik denk dat de lijn tussen wat wel en niet in het clubhuis "achter slot en grendel" moet komen te staan makkelijk te trekken is:
Statische informatie om te raadplegen kan in het clubhuis, dynamische informatie waarover discussie mag plaatsvinden moet voor alle leden toegankelijk zijn.
Foto's van de verzameling van mensen neigen naar mijn idee meer naar dynamische informatie: Stel je hebt een Humber van 1905 en je plaatst daar foto's van. Dan ligt het voor de hand dat mensen daarop commentaar geven of iets aanvullen wat ze zelf erover weten. Ook kan het zijn dat er later iemand een vergelijkbare fiets koopt en er dus vragen over heeft. De discussies op dit forum zullen met elkaar wringen als een deel in het clubhuis plaatsvindt en een deel samen met iedereen. Je verwijst toch soms van het ene onderwerp naar het andere. Zo schep je het gevoel van een "2-klassen-forum". Niet geheel ten onrechte trouwens, maar het moet niet te sterk voelbaar zijn.
Alleen als het de bedoeling is om de eigen verzameling te tonen als een soort van online-fietsmuseum dat (b.v. om veiligheidsredenen) niet door de hele wereld gezien hoeft te worden en waar je als bezoeker doorheen loopt zonder een vraag erover te kunnen stellen (= gesloten onderwerp), zou dit ook in het clubhuis een zinvolle plek kunnen hebben. Vergelijkbaar met hoe dat ook met de folders in de documentatiebank gaat.
'