Aangezien er best wel veel kapot was aan de fiets, of met veel werk, heb ik besloten de fiets maar wat te custommizen. Het chopper bouwen uit mijn motortijd zit er nog altijd in

De kleur zat mee (grijs) het chroom redelijk. Mooie basis dus.
Wat de bak in kon waren de wielen, haal de naven er wel uit en de Weinmann velgen zijn ook nog te hergebruiken, kettingkast was compleet vergaan. Zadel was niets van over handvatten ook foetsie.
Volgens mij legitiem om er wat fantasie op los te laten, indien u er een andere mening over heeft mag u dat gerust uiten

De uiterst zeldzame Simplex Lightweight die ik te koop had had ook uiterst zeldzame bieders

Geheel tegen mijn gevoelens in heb ik de fiets gekannibaliseerd

Zie hier het voorlopige resultaat; er komt een ander tandwiel achter, ik vind de overbrenging van de 4speed SA niet prettig. Komt ook het wiel wat verder naar voren.
Door het monteren van de Lepper alu 28x1.3/8x 1.5/8 wielen is hij een stuk lichter geworden.
Heb de trommelremmen dus moeten verruilen door knijpremmen, daarvoor moest de bestaande bagagedrager vervangen worden door het model van een Sport met knijpremmen. Die lag nog op de hoop, tevens het originele Titan Maes stuur vervangen door die van de Simplex met die mooie bevestiging in het stuur en voorzien van witte handvatten en ook Titan Maes.
De kettingkast is na het maken van een beugeltje en nwe. gaatjes voor bevestiging aan het frame rammel en geluidsvrij

Morgen de voorvork kroon aanpassen voor het remmetje en het geheel weer in toonbare kleur bijwerken.
Ik hoop dat jullie de aanblik overleven