oude union opknapper
oude union opknapper
ik heb een mooie oude union gekocht alleen is hij egt toe aan opknap beurt hij is ook te koop als hij van marktplaats af is knap ik hem op.
het is een fiets uit 1954 en heeft ongeveer 20 jaar in de schuur gestaan.
daar voor is er goed op afgefietst overal zit ruimte op is het de moeite nog waard of is het oudijzer. er zitten ook best wel wat leuke onderdelen aan. bekijk de koplamp eens of het achterlampje tandwiel zit erg veel vet op en dat is de redding geweest denk ik.
maar op het frame zit zwarte verf meer is nu bruin van de roest.
1 spaak komt bijna uit de velg nou ja is niet erg ik heb er nog wel een ander voor alleen is het wel opvallend dat er een andere velg in zit want de oude zit roest op en de nieuwe niet. nouja niet op de velg de spaken is 1 grote roest nest. maar oom uit deze mist 1 spaak en het valt op dat er 1 nieuwe spaak in zit
ik hoor wel wat de beste manier is om het op te knappen (of niet als het egt oud ijzer is)
https://link.marktplaats.nl/m1167819298
p.s. ik kan er geen foto,s bij zetten want ze zijn te groot
het is een fiets uit 1954 en heeft ongeveer 20 jaar in de schuur gestaan.
daar voor is er goed op afgefietst overal zit ruimte op is het de moeite nog waard of is het oudijzer. er zitten ook best wel wat leuke onderdelen aan. bekijk de koplamp eens of het achterlampje tandwiel zit erg veel vet op en dat is de redding geweest denk ik.
maar op het frame zit zwarte verf meer is nu bruin van de roest.
1 spaak komt bijna uit de velg nou ja is niet erg ik heb er nog wel een ander voor alleen is het wel opvallend dat er een andere velg in zit want de oude zit roest op en de nieuwe niet. nouja niet op de velg de spaken is 1 grote roest nest. maar oom uit deze mist 1 spaak en het valt op dat er 1 nieuwe spaak in zit
ik hoor wel wat de beste manier is om het op te knappen (of niet als het egt oud ijzer is)
https://link.marktplaats.nl/m1167819298
p.s. ik kan er geen foto,s bij zetten want ze zijn te groot
hoi ik ben abram ik heet appie omdat ik het wel grappig vond
Re: oude union opknapper
Appie
Gewoon even eerlijk: zelfs al was deze fiets in een nieuwstaat geweest - dan nog - was zo,n Union met remnaaf niet meer dan enkele tientjes waard, je hoeft dus geen grote kennis van oude fietsen te hebben om te begrijpen dat deze hoop roest en ellende misschien nog leuk is om met een paar hangplanten erop of eraan in een tuin te zetten en anders is het echt oudijzer .het bod dat bij je advertentie staat van 10 euro is al meer als de oudijzer waarde , je achterlichtje krijg je er waarschijnlijk niet heel meer vanaf door alle roestvorming en je koplamp heeft zo te zien barsten in het huis en is hierdoor ook niets meer waard.
Gewoon even eerlijk: zelfs al was deze fiets in een nieuwstaat geweest - dan nog - was zo,n Union met remnaaf niet meer dan enkele tientjes waard, je hoeft dus geen grote kennis van oude fietsen te hebben om te begrijpen dat deze hoop roest en ellende misschien nog leuk is om met een paar hangplanten erop of eraan in een tuin te zetten en anders is het echt oudijzer .het bod dat bij je advertentie staat van 10 euro is al meer als de oudijzer waarde , je achterlichtje krijg je er waarschijnlijk niet heel meer vanaf door alle roestvorming en je koplamp heeft zo te zien barsten in het huis en is hierdoor ook niets meer waard.
-
Laten we het wel leuk houden..... Er zijn genoeg mensen op het forum die het leuk vinden om hopen oud roest op te knappen die ze voor een paar tientjes hebben gekocht. Vroeger maakte ik zo van drie sloopfietsen van de kraak één bruikbare, de rest ging dan weer het vuil op. Ieder zijn ding zou ik zeggen!
Wat ik niet helemaal snap Appie is dat je 'm op marktplaats hebt staan én zegt 'm op te willen knappen. Hoe zie je dat precies voor je? Of ben je aan twijfel ten prooi gevallen
Groetjes, Rob
Wat ik niet helemaal snap Appie is dat je 'm op marktplaats hebt staan én zegt 'm op te willen knappen. Hoe zie je dat precies voor je? Of ben je aan twijfel ten prooi gevallen

Groetjes, Rob
De beste sportfiets is een transportfiets 

idd. Rob ; ieder z,n ding maar eerlijk is eerlijk ; dit is geen ,,opknapper ,, meer , als iemand het leuk vind om van zo iets nog een mooie fiets proberen te maken mag dat gerust van mij , maar gezien het merk , de uitvoering en de staat lijkt me dat niet erg verstandig toch ?Rob Houkes schreef:Laten we het wel leuk houden..... Er zijn genoeg mensen op het forum die het leuk vinden om hopen oud roest op te knappen die ze voor een paar tientjes hebben gekocht. Vroeger maakte ik zo van drie sloopfietsen van de kraak één bruikbare, de rest ging dan weer het vuil op. Ieder zijn ding zou ik zeggen!
Wat ik niet helemaal snap Appie is dat je 'm op marktplaats hebt staan én zegt 'm op te willen knappen. Hoe zie je dat precies voor je? Of ben je aan twijfel ten prooi gevallen![]()
Groetjes, Rob
oke bedankt voor de reacties ik zal wel even zien als de man van 10 euro er nog belang van heeft en ik denk ind dat ik hem voor versiering ga gebreuken maar ik heb hem op marktplaats staan want hij is compleet origineel daarom en als hij wordt verkocht is er iemand anders blij mee en anders ben ik er nog een paar jaar blij mee
-
Wat heeft verstand er nou weer mee te makende rode schreef:gezien het merk , de uitvoering en de staat lijkt me dat niet erg verstandig toch ?

Eenmaal opgeknapt blijven die ouwe beestjes het meestal nog jaren prima doen, met een beetje tijdig onderhoud. Veel langer dan een nieuwe is mijn ervaring, ik gebruik al weer jaren een zeer roestige maar technisch goed onderhouden transportfiets als dagelijkse fiets. Bijkomend voordeel van zo'n roestbak is dat niemand 'm wil jatten, zelfs niet als ik 'm per abuis een dag zonder slot midden in de stad laat staan.

Groetjes, Rob
De beste sportfiets is een transportfiets 

het heeft zijn voor deel alleen sommige mensen weten de waarde van een transportfiets en nemen hem wel mee alleen is hij denk ik niet zo als de mijne die heeft compleet een nieuwe kleur gekregen (vind ik niet erg) ik kan hem zo zonder slot neer zetten ik heb er ondanks nog wel een origineel union slotje bij alleen wel wat roestig dat hoort er wel bij
Rob Houkes schreef:Wat heeft verstand er nou weer mee te makende rode schreef:gezien het merk , de uitvoering en de staat lijkt me dat niet erg verstandig toch ?![]()
Een verstandig mens koopt een nieuwe fiets en ruilt die na afloop van de garantie weer in bij de fietsenmaker, scheelt een hoop gedoe.
Eenmaal opgeknapt blijven die ouwe beestjes het meestal nog jaren prima doen, met een beetje tijdig onderhoud. Veel langer dan een nieuwe is mijn ervaring, ik gebruik al weer jaren een zeer roestige maar technisch goed onderhouden transportfiets als dagelijkse fiets. Bijkomend voordeel van zo'n roestbak is dat niemand 'm wil jatten, zelfs niet als ik 'm per abuis een dag zonder slot midden in de stad laat staan.![]()
Groetjes, Rob
zo kun je overal wel een draai aan geven

ik hou van oue fietsen alleen ga ik geen hondert euro betallen voor een fiets voor een 10 tje heb je ook wel een mooi fietsje alleen deze zat bij een groepje