Hoi mede-fietsliefhebbers,
Wanhopig ben ik op zoek naar een bepaald type band van Vredestein, maar nergens op het internet heb ik er een weten te vinden. In de zwarte bovenkant is Gazelle gegraveerd, en op de zijkant van de band is de volgende informatie te vinden:
Vredestein/Gazelle A
311583
Made in Holland
37-509 (26 x 1 3/8)
Nergens op internet is iets vinden over het formaat 37-509, en ook de kleur (zwarte bovenkant, oranje/beige zijkanten) lijkt nergens meer te verkrijgbaar. Kunnen jullie me helpen dit mysterie op te lossen, zodat ik deze fiets weer in oude glorie kan herstellen? Heel veel dank alvast!
Met vriendelijke groet,
Michiel Theelen
Mysterieuze band: Help!
Re: Mysterieuze band: Help!
Beste Michiel,
Dat is omdat je 37-590 bedoelt, maar wellicht kan hier iemand je aan een band helpen.
Met vriendelijke groeten,
Yorick.
Dat is omdat je 37-590 bedoelt, maar wellicht kan hier iemand je aan een band helpen.
Met vriendelijke groeten,
Yorick.
Sportief fietsend!
-
Dank voor je bericht. De band heeft inderdaad de maat 37-590, maar op de band zelf staat 37-509. Misschien een fout van de fabrikant. Als iemand zo'n band heeft of weet waar iets soortgelijks te koop is, laat het aub weten!
Hier nog wat foto's:
Hier nog wat foto's:
-
Haha, een band met een drukfout, dat heb ik nog nooit gezien! Zouden daar ook verzamelaars voor zijn?
Groetjes, Rob

Groetjes, Rob
De beste sportfiets is een transportfiets 

-
Ik heb een Schwalbe met een label van een andere type band er op gevulcaniseerd, dat kunnen ze toch niet lezen in Indonesie, dus zo'n fout is makkelijk gemaaktRob Houkes schreef:Haha, een band met een drukfout, dat heb ik nog nooit gezien! Zouden daar ook verzamelaars voor zijn?![]()
Groetjes, Rob
/Marten
- Jeroen Zuiderwijk
Is dit niet wat? Wel geen Vredestein en iets smaller, maar wel hetzelfde kleurenschema en maat 590:
http://link.marktplaats.nl/m1250977673
http://link.marktplaats.nl/m1250977673
Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/
de band die je zoekt is gewoon een 37-590.
De omtrek van de hiel van je velg zou dan 1854mm moeten zijn.
Alle ETRTO maten in 26" zijn 559, 571, 584 en 590.
Het kwam wel vaker voor dat de fabrikant een paar cijfers verdraaide.
zo heb ik hier nog een NOS set 26" liggen in de maat 548, precies de 4 en 8 verwisseld.
37-590 is nog vlot te vinden.
De omtrek van de hiel van je velg zou dan 1854mm moeten zijn.
Alle ETRTO maten in 26" zijn 559, 571, 584 en 590.
Het kwam wel vaker voor dat de fabrikant een paar cijfers verdraaide.
zo heb ik hier nog een NOS set 26" liggen in de maat 548, precies de 4 en 8 verwisseld.
37-590 is nog vlot te vinden.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen