Goedenavond beste clubgenoten,
Mijn naam is Floris, ben net 27 jaar, studeer een master bestuurskunde en ik heb deze week besloten mijn hobby's het verzamelen van oude fietsen verder vorm te geven door ook lid te worden van deze vereniging.
Ik ben benieuwd! de afgelopen jaren ben ik al veel actief geweest bij diverse ( studenten ) verenigingen.
Ik heb veel hobby's zoals ook tennis, klassieke muziek, maar met oude fietsen komen er gelijk drie samen, namelijk: geschiedenis, sport en mooie praktische techniek waarmee geklust kan worden.
Verder heb ik een betonnen schuilkelder uit wo2 in mijn achtertuin in Sint-Oedenrode opgegraven en opgeknapt, een andere hobby is mijn DAF33. Fietsvakanties heb ik inmiddels ook veel ondernomen, deze zomer wil ik met nog een vriend van Hamburg naar Bergen in Noorwegen fietsen, compleet met kampeerspullen.
Maar dit zijn dus mijn fietsen:

- Mijn 19e eeuwse Humber fiets. met name voor deze fiets hoop ik nog veel misteries op te kunnen lossen
- phpr4m47pPM.jpg (99.08 KiB) 4802 keer bekeken

- blockchain technology
- phpcIOWL6PM.jpg (186.38 KiB) 4802 keer bekeken

- het balhoofd
- phpnVGY7XPM.jpg (186.18 KiB) 4802 keer bekeken

- Gazelle uit 1918 naast een enigszins desolate Burgers fiets uit 1936
- phpqr9Pf4PM.jpg (296.26 KiB) 4802 keer bekeken

- Gazelle tandwiel van het Duitse Wipperman, en die zijn op een hand te tellen in Nederland. normaal is het altijd van Williams ( kennis te danken aan een lid van deze club ;) ). De groefjes in het midden zijn ontzettend zeldzaam. Bijzonder stukje geschiedenis waaruit ook blijkt dat Nederland gewoon handel dreef met de Duitsers tijdens wo1
. heerlijk om nog meer te weten te komen over de geschiedenis van deze fiets. - phpu4QWNDPM (1).jpg (286.89 KiB) 4802 keer bekeken

- Framenummer van de Gazelle
- phpdzgld2PM.jpg (169.3 KiB) 4802 keer bekeken

- Humber met duplex voorvork uit 1953. ( staat op marktplaats )
- phpHc6uHmPM (1).jpg (32.75 KiB) 4802 keer bekeken

- Batavus sprint 1980, nog altijd 11 jaar ouder dan ikzelf.
- phpNX6zNcPM.jpg (191.66 KiB) 4802 keer bekeken

- Empo fietsje framenummer 650522, is er misschien iemand al zou weten uit welk jaar deze is voordat ik het dateringsboekje van de oude fiets ontvangen heb?
- phpskuvo0PM.jpg (283.81 KiB) 4802 keer bekeken

- en ook een belangrijke ( stevens ) fiets voor mij waarmee ik naar Parijs en Rome ben gefietst.
- phpM0teX8PM.jpg (389.32 KiB) 4802 keer bekeken
Verder heb ik nog zo'n zes fietsen in mijn gemeenschappelijke schuur staan van mijn studentencomplex. ze staan er allemaal droog en verwarmd en gelukkig is er nog meer ruimte omdat de meeste medebewoners niet de moeite nemen om hun studentenfietsen er neer te zetten.
Ik hoop mezelf goed gepresenteerd te hebben en als er vragen of opmerkingen zijn, dan hoor ik deze graag. Ik kijk uit naar de Beurs in Berlicum
Verder wil ik Michiel en Guus bedanken omdat ik hun Humber en Gazelle heb kunnen overnemen.