exotische buitenband 37-642 (28 x 1 3/8)
exotische buitenband 37-642 (28 x 1 3/8)
Wie heeft er nog een setje buitenbanden voor me of weet een adres waar ik ze kan kopen?
Het betreft de buitenbanden voor mijn Phoenix semi-sport uit 1955. Deze hebben de maat 37-642 (28 x 1 3/8) en zijn voor zover ik geprobeerd heb, nergens meer te verkrijgen.
Wie kan mij verder helpen?
Alvast mijn dank.
Het betreft de buitenbanden voor mijn Phoenix semi-sport uit 1955. Deze hebben de maat 37-642 (28 x 1 3/8) en zijn voor zover ik geprobeerd heb, nergens meer te verkrijgen.
Wie kan mij verder helpen?
Alvast mijn dank.
Re: exotische buitenband 37-642 (28 x 1 3/8)
Als je Impac Streetpac Pneumatico 37 x 642 bij Google intikt dan kom je o.a. bij de Italiaanse site van Hollandbikeshop terecht. Daar is deze maat wel te bestellen voor 11,95. Impac blijkt een merk van Schwalbe te zijn.
Vreemd genoeg zijn ze niet op de Nederlandse site te verkrijgen.
Succes
Vreemd genoeg zijn ze niet op de Nederlandse site te verkrijgen.
Succes
Dank voor je reactie en tip Edmond!
Zonet 2 banden besteld.
Ik hoop dat mijn italiaans voldoende is geweest om het succesvol te laten zijn.Het zou mooi zijn wanneer het lukt en de juiste banden geleverd worden.
Hartelijke groet,
Hugo
Zonet 2 banden besteld.
Ik hoop dat mijn italiaans voldoende is geweest om het succesvol te laten zijn.Het zou mooi zijn wanneer het lukt en de juiste banden geleverd worden.
Hartelijke groet,
Hugo
hou je ons op de hoogte als het lukt (en past?)
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Als ik jou was zou ik nog even contact opnemen met Hollandbikeshop. Hoewel de maat goed vermeld staat wil er toch nog wel eens een fout insluipen.
Op de Italiaanse site staat namelijk gewoon een Nederlands nummer.
Op de Italiaanse site staat namelijk gewoon een Nederlands nummer.
Helaas, de bestelactie via de Hollandbikeshop is mislukt.
Op de Italiaanse website (maar er is ook een Engelse trouwens) bestelde ik 2 banden 37-642.
Gisteren kwamen ze aan maar het bleken 37-622 te zijn. Na wat heen en weer gemail en gebel heeft men erkend dat de informatie op de buitenlandse websites foutief is. De 642 hebben ze niet en leveren ze niet. Stuur de banden nu terug en krijg m'n geld retour.
MAAR JA: NOG STEEDS GEEN BANDJES DUS...............
Wie weet nog een oplossing?
In ieder geval bedankt Edmond en Maarten voor jullie hulp en medeleven.
Op de Italiaanse website (maar er is ook een Engelse trouwens) bestelde ik 2 banden 37-642.
Gisteren kwamen ze aan maar het bleken 37-622 te zijn. Na wat heen en weer gemail en gebel heeft men erkend dat de informatie op de buitenlandse websites foutief is. De 642 hebben ze niet en leveren ze niet. Stuur de banden nu terug en krijg m'n geld retour.
MAAR JA: NOG STEEDS GEEN BANDJES DUS...............
Wie weet nog een oplossing?
In ieder geval bedankt Edmond en Maarten voor jullie hulp en medeleven.
Beste Hugo,
Er is wel degelijk een Italiaanse retro-site die ze aanbied:
https://www.ilovebike.it/it/copertoni-t ... -642-nero/
Groet, Wiel
Er is wel degelijk een Italiaanse retro-site die ze aanbied:
https://www.ilovebike.it/it/copertoni-t ... -642-nero/
Groet, Wiel
Dank voor de tip, Wiel. Ik ga wel eerst mailen of dit bedrijf die banden 37-642 echt heeft en het niet ook fout op de site staat....
Straks zit ik weer met een paar foute banden die ik terug moet sturen (en dan naar Italië)
Straks zit ik weer met een paar foute banden die ik terug moet sturen (en dan naar Italië)

Na mailcontact met Italië heb ik er vertrouwen in dat bij I Love Bike daadwerkelijk 642 aanwezig is. Heb dus 2 besteld. Na 10 á 15 verzenddagen hoop ik nu de juiste te ontvangen. 2 maal €17.10 + € 15.00 verzendkosten.
Ik laat het resultaat weten.
Ik laat het resultaat weten.
Inmiddels via 2ehands.be dankzij een tip van één van jullie een set banden gekocht en ontvangen van een oud fietsenmaker uit België.
De bestelde banden uit Italië heb ik nog kunnen annuleren maar uit de correspondentie met ze heb ik alle vertrouwen dat belangstellenden daar de 37-642 banden zo nodig kunnen verkrijgen. Maar ja wel zwarte voor bijna 50 euro per set inclusief verzenden. Uit België heb ik nu zwart-witte voor 25 euro inclusief verzenden.
Dank aan allen die me getipt hebben.
De bestelde banden uit Italië heb ik nog kunnen annuleren maar uit de correspondentie met ze heb ik alle vertrouwen dat belangstellenden daar de 37-642 banden zo nodig kunnen verkrijgen. Maar ja wel zwarte voor bijna 50 euro per set inclusief verzenden. Uit België heb ik nu zwart-witte voor 25 euro inclusief verzenden.
Dank aan allen die me getipt hebben.