Adek, hoe oud?

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
rowejon

Adek, hoe oud?

Bericht door rowejon »

Ik heb een Adek, nummer 3388, van Gait Rigter gekocht. Van welke jaar is 't aub?
Groeten
Jon
Adek zadelbuis.jpg
Adek schuine buis.jpg
Adek nummer.jpg
Adek kettingkast.jpg
Adek balhoofd.jpg
Adek achterspatbord.jpg
de rode

Re: Adek, hoe oud?

Bericht door de rode »

dit is geen Adek maar lijkt mij meer op een plakmerk dat gebruikt is nadat de fiets een keer opgeknapt is
rowejon

Bericht door rowejon »

'dit is geen Adek'
Wat zijn je redenen om dit te zegen aub?
Groeten
Jon Rowe
de rode

Bericht door de rode »

rowejon schreef: 15 jul 2018, 13.54 'dit is geen Adek'
Wat zijn je redenen om dit te zegen aub?
Groeten
Jon Rowe
gewoon - het is er duidelijk geen- ook het beeld merk is niet van Adek; een merk met een A wil niet zeggen dat het een Adek is
rowejon

Bericht door rowejon »

Ik stel een andere vraag. Welke merk & bouwjaar is dit?
Groeten
Jon Rowe
wimjansen

Bericht door wimjansen »

Als er een datum op de (achter-)naaf staat heb je mogelijk een aanwijzing. Maar als de fiets is "opgeknapt" is zoiets waarschijnlijk ook onbetrouwbaar. Wellicht kunnen een plaatje van de gehele fiets en van wat details (vorkkroon, achterpatjes, lamphaak, om maar wat te noemen) meer licht op je vondst werpen. Het transfer Nederlandsch Fabrikaat zat op meer merken en is ook los in de verkoop geweest.
DCR gaat nooit verloren....
fietser

Bericht door fietser »

Deze fiets heeft er drie maanden geleden al op het forum gestaan, toen nog in handen van de vorige eigenaar. Zie dus ook hier voor wat meer info. Ik ben er toen niet uitgekomen wat de afkomst betreft. Het gerucht dat het een Adek is lijkt hardnekkig maar is onjuist. "A" is en ander merk dan "Adek", zoals hierboven al werd gezegd.

Eens op de achternaaf kijken wat daar op staat en een foto van de trapas plaatsen kan hoe dan ook geen kwaad, misschien valt dan alsnog het kwartje bij mij of iemand anders.

Groeten,
fietser
rowejon

Bericht door rowejon »

Hello Fietser,
Dank je wel voor je constructief antwoord. Toon ik stelt mijn vraag wist ik niet dat Theo had eerder een post gemaakt.
De achternaaf is een Favoriet met nummer 275 (aan elkaar) gestanst.
Het heeft mij van ochtend gelukt om fotos van mijn camera naar computer over te zetten maar op dit moment willen ze niet met elkaar praten. Als ik heb het voor mekaar post ik een foto van de trapas.
Groeten
Jon Rowe
Plaats reactie