Raleigh voor onderdelen, of toch maar niet

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
Plaats reactie
martienvdb

Raleigh voor onderdelen, of toch maar niet

Bericht door martienvdb »

Via MP een raleigh gekocht voor de spatborden en ander onderdelen. Wil mijn Humber kruisframe er mee opknappen. Nu heb ik haar binnen en jullie kennen het gevoel vast, eigen is het gewoon zonde om haar te slopen. Best een leuke fiets. Bouwjaar weet ik nog noiet maar ik gok 1939 vanwege de AW9 achternaaf. Wel raar want het framenummer kan ik daar niet meer rijmen. Dat is eerder 1929. Maar toen waren er geen AW hubs... Remmen zijn ook vreemde voor mij. Wel leuk detail. En de spatborden hebben alleen een deel gaatjes.
RAL-Spie MINI.jpg
RAL-Spie MINI.jpg (23.17 KiB) 3669 keer bekeken
RAL_Voorrem MINI.jpg
RAL_Voorrem MINI.jpg (34.76 KiB) 3669 keer bekeken
RAl_framenummer MINI.jpg
RAl_framenummer MINI.jpg (30.62 KiB) 3669 keer bekeken
RAL_A NAAAF MINI.jpg
RAL_A NAAAF MINI.jpg (37.54 KiB) 3669 keer bekeken
RAL- SPATBORD ACHTER MINI.jpg
RAL- SPATBORD ACHTER MINI.jpg (34.17 KiB) 3669 keer bekeken
heb iets met engels spul
maartenB

Re: Raleigh voor onderdelen, of toch maar niet

Bericht door maartenB »

Je houdt veel details verborgen, maar de remmen zijn gelijk aan fietsen uit de jaren 30 die ik zag, de spatborden zijn van de jaren 30 of later (zoals je die zoekt in je andere post) en het framenummer kan ik niet goed lezen. Welke letter staat erbij, ofwel: waarom denk je aan de jaren 20? Bij mijn fiets staat D84XXX van onder naar boven ingeslagen.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
martienvdb

Re: Raleigh voor onderdelen, of toch maar niet

Bericht door martienvdb »

Het framenummer is 82948 E Dat kan ik dus niet rijmen.
Maar het is model is verder in alles 1939. Klopt met de naaf en de gaatjes in het spatbord die maar een stuk van de normale jasbescherming bestrijken.

Verder was mijn post wat kort. Ik zal meer details fotograferen en dan delen.
zo staat er ook een nummer in de Bracket. 3507097

Heb niet zo veel tijd op het moment om lekker eens een fiets onderhanden te pakken helaas.
heb iets met engels spul
Plaats reactie