Van middag was op Fryslan doc een uitzending over Spanninga uit Joure de o.a. achterlicht fabrikant .
De Ale Hospers die er in voor komt heb ik een paar keer ontmoet in mn museum destijd en heeft me nog wat tekeningen en mis persingen van achterlichtjes gegeven .
Een man met eigen ideen .
Veel kijk plezier .
http://www.hebikietsgemist.nl/afleverin ... erom-.html
Spanninga
Re: Spanninga
Beste Gerrit,
Heel erg leuke documentaire, ook omdat het in de eigen taal is. Brengt het gevoel altijd beter over vind ik.
Groeten,
Yorick.
Heel erg leuke documentaire, ook omdat het in de eigen taal is. Brengt het gevoel altijd beter over vind ik.
Groeten,
Yorick.
Sportief fietsend!
'k Heb net even de tijd genomen om de documentaire te bekijken en ik heb er van genoten.
Leuk om bevestigd te zien dat duurzaamheid hoog in het vaandel stond.
Het is ook leuk om te zien dat ik meerdere modellen Spanninga op mijn fietsen heb zitten.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Leuk om bevestigd te zien dat duurzaamheid hoog in het vaandel stond.
Het is ook leuk om te zien dat ik meerdere modellen Spanninga op mijn fietsen heb zitten.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
wat een mooie documentaire en wat en geluk dat het ondertiteld was. En dan zeggen dat ons 'vlaams' niet te verstaan is!
Ik wist trouwens niet dat die ovale Gazelle lichten van Spanninga kwamen. Dacht dat het Koets was.

Ik wist trouwens niet dat die ovale Gazelle lichten van Spanninga kwamen. Dacht dat het Koets was.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Erg mooi om te zien, en hilarisch dat Reitse Sapnninga door de veldwachter werd aangehouden omdat zijn achterlicht het niet deed!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Leuke documentaire , grappig dat grootvader Spanninga werd vergeleken met Churchill, en als ik de beelden zo zie heeft de kleinzoon wel een beetje gelijk.
Prachtig te zien dat er nog familiebedrijven zijn die nog in handen van nazaten van de oprichter's zijn.
Die niet opgegaan zijn in een groter geheel ,of een durfkapitalist/effectenhandelaar.
Prachtig te zien dat er nog familiebedrijven zijn die nog in handen van nazaten van de oprichter's zijn.
Die niet opgegaan zijn in een groter geheel ,of een durfkapitalist/effectenhandelaar.