Regelmatig, nu voor twee oude fietsen waar ik aan werk, blijken remgrepen tonnetjes nodig te hebben met een breedte van 11 mm. Ik kom ze nergens tegen, alleen smallere varianten. Is dat onnozelheid van mij of worden tegenwoordig alleen maar smalle tonnetjes geproduceerd?
Groet,
Hans
Tonnetjes remkabel 11 mm breed
-
Re: Tonnetjes remkabel 11 mm breed
Ik ben bredere nog nooit tegen gekomen. Je zou een klemnippel met een boutje kunnen nemen, die zijn een stuk langer dan een normaal tonnetjehansvdw schreef: ↑24 apr 2019, 22.31 Regelmatig, nu voor twee oude fietsen waar ik aan werk, blijken remgrepen tonnetjes nodig te hebben met een breedte van 11 mm. Ik kom ze nergens tegen, alleen smallere varianten. Is dat onnozelheid van mij of worden tegenwoordig alleen maar smalle tonnetjes geproduceerd?
Groet,
Hans
/Marten
Het bredere tonnetje is o.a. nodig voor de DBS fiets uit 1974 en voor de Magura remgreep op de foto’s. De diameter is overigens gelijk aan de ‘hedendaagse’ tonnetjes.
Ik heb al flink gezocht op internet. Zou deze breedte inderdaad van het toneel verdwenen zijn, dan kan ik eens kijken of een klemnippel met een boutje werkt. Dank voor de tip.
Groet,
Hans
Ik heb al flink gezocht op internet. Zou deze breedte inderdaad van het toneel verdwenen zijn, dan kan ik eens kijken of een klemnippel met een boutje werkt. Dank voor de tip.
Groet,
Hans
De nippels die magura gebruikte noemen ze steeknippels die gaan in combinatie met een peernippel aan de kabel.
Dank, ik snap het, van die Magura grepen. In zo’n steeknippel (slechte foto) gaat dus een peernippel.
Het laat onverlet dat er bredere tonnetjes (hebben) bestaan. De DBS fiets heeft zo’n 11 mm variant.
Groet,
Hans
Het laat onverlet dat er bredere tonnetjes (hebben) bestaan. De DBS fiets heeft zo’n 11 mm variant.
Groet,
Hans
- Bijlagen
-
- 76835322-2054-4DF9-A793-BC5CCDF889C7.jpeg (7.8 KiB) 3388 keer bekeken