Het frame van deze oude fiets is flink aangetast door roest, ook bij de lasnaden.
Kan ik de fiets beter afdanken, of denken jullie dat ik er nog veilig op kan fietsen?
Frame nog veilig?
Re: Frame nog veilig?
Dit forum is eigenlijk bedoeld voor fietsen van voor 1970, en niet voor van die "moderne " fietsen. Eventueel zou je in het off topic gedeelte terecht kunnen, en even voorstellen word op prijs gesteld.
Maar om je vraag te beantwoorden, de afgebeelde foto's laten een hoop flinke roest zien, en mijn advies is om de fiets gewoon naar de oudijzer handelaar te brengen.
Maar om je vraag te beantwoorden, de afgebeelde foto's laten een hoop flinke roest zien, en mijn advies is om de fiets gewoon naar de oudijzer handelaar te brengen.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
aangezien het geen oude fiets is zou ik hem weg gooien
zou jammer zijn dat je onderweg uitelkaar vals van ellende
zou jammer zijn dat je onderweg uitelkaar vals van ellende
antieke transportfietsen
-
Bedankt voor de adviezen!
En excuses voor het posten op dit forum, waar deze fiets dus te nieuw voor blijkt te zijn.
En excuses voor het posten op dit forum, waar deze fiets dus te nieuw voor blijkt te zijn.
-
Ziet er aardig krokant uit: Met een hamertje de grootste roestblazen van de achtervork slaan en prikken met een schroevendraaier. Als je er doorprikt (lijkt me wel) is dit frame niet meer de moeite. De roest op de lugranden zal wel niet veel betekenen, maar een achtervork die doorbreekt levert een zeer onvoorspelbaar sturende fiets op. Verzekering kan vervolgens ook moeilijk doen, want Artikel 5.9.3martijn600 schreef: ↑30 mei 2019, 19.40 Het frame van deze oude fiets is flink aangetast door roest, ook bij de lasnaden.
Kan ik de fiets beter afdanken, of denken jullie dat ik er nog veilig op kan fietsen?
Het frame van fietsen mag:
a. niet zodanig zijn vervormd,
b. geen zodanige breuken of scheuren vertonen,
c. niet zodanig door corrosie zijn aangetast, dat de stijfheid en sterkte ervan in gevaar worden gebracht.
/Marten