De fiets was in nogal erbarmelijke staat. Er zat ongeveer een millimeter roestkorst over vrijwel het hele frame. Voorvork, -rem en -wiel waren niet meer origineel, evenals de cranks, zadel en pedalen. Kettingrandje en verlichting mist, etc.
Het is dat ik al heel lang op zoek was naar een mooie fiets uit mijn thuisstad, Den Haag, anders was ik er denk ik niet aan begonnen... Maar gaandeweg komt er steeds meer waardering

De fiets is mooi afgemonteerd:
Reynolds 531 frame
Nervex lugs en bracket
Tigra stuurpen
Weinmann remmen en remgrepen
Weinmann velgen en vleugelmoeren
Weinmann aluminium spatborden
Edco naven, Dt-spaken
Stronglight trapas
Titan zadelpen
Simplex Tour de France derailleur
Ik ben begonnen de roest voorzichtig van het frame te krabben, m.b.v. owatrol. De korst blijkt zo dik dat dit niet vanzelfsprekend meer is, helaas. Wonder boven wonder kwam er onder de roest toch hier en daar nog originele lak naar boven, met biezen en transfers!
Het grootste gemis voor deze fiets is de voorvork. Als iemand een oude sportfiets voorvork heeft liggen hoor ik dat heel graag! (hoeft zeker niet roestvrij te zijn

Een voorrem en voorwiel heb ik inmiddels. Kettingrand en zadel zijn niet zo'n probleem.
Dan blijft er nog de vraag van het crankstel. Er zit een vierkante as in, maar die zou ook van het nieuwe crankstel kunnen zijn wat erop zat.
Een holle as met een stalen crankstel lijkt me zelf waarschijnlijker dan een Stronglight 49D crankstel. Maar je weet nooit. Het staat in elk geval wel chic.