transportfiets maar wat
-
transportfiets maar wat
Iemand een idee wat dit is? Lijkt me niet erg oud noch erg heavy duty. Geen gaatjes voor een balhoofdplaatje, puntlassen voor de staande vork oren, 1" binnenbalhoofdbuis, opvallende doorvoer voor de verlichtingsdraad
/Marten
Re: transportfiets maar wat
Het eerste wat mij opvalt is dat het een hoog frame lijkt.
En zit er een gaatje voor het achterlichtsnoertje in de onderste balhoofdlug? En bestaat die laatste uit twee delen?
Het balhoofd heeft een vorm die ik bij Juncker ook vaak tegenkom maar de voorvorkkroon mist de bekende nokken voor het bagagerek dus dat is het niet.
Heeft de voorvorkbuis een standaard dikte of is het een dikwandige buis?
Ik vermoed dat het niet meer te achterhalen is welk merk het is of hoe oud maar omdat de voorvorkkroon recht is en geen verhoogd zadel heeft voor het onderste balhoofdlager lijkt het mij niet zo'n oud frame.
En zit er een gaatje voor het achterlichtsnoertje in de onderste balhoofdlug? En bestaat die laatste uit twee delen?
Het balhoofd heeft een vorm die ik bij Juncker ook vaak tegenkom maar de voorvorkkroon mist de bekende nokken voor het bagagerek dus dat is het niet.
Ik vermoed dat het niet meer te achterhalen is welk merk het is of hoe oud maar omdat de voorvorkkroon recht is en geen verhoogd zadel heeft voor het onderste balhoofdlager lijkt het mij niet zo'n oud frame.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
-
Re: transportfiets maar wat
60 cm hoog, 62cm lang, 65 gradenFotomaan schreef: ↑9 okt 2019, 19.44 Het eerste wat mij opvalt is dat het een hoog frame lijkt.
Het 'gat' voor het verlichtingsdraadje is een apart ingesoldeerd busje
de lugs voor de onderste twee buizen zijn tegen elkaar aan geschoven
Stuur is normaal 22.2mm, onderaan de binnenbalhoofdbuis is de wanddikte wel wat genereuzer
Wanneer begon het puntlassen? Denk ik toch al gauw 60-er jaren of later
/Marten