Wie herkent dit merk zadel?
Wie herkent dit merk zadel?
Hallo ,
Ik ben in het bezit gekomen van een voor mij onbekend merk zadel” abc”?. ( Een man op een leeuw?) is het een kinder,- dames of herenfietszadel?
Graag jullie reacties en zie de foto’s
mvg Maurice
Ik ben in het bezit gekomen van een voor mij onbekend merk zadel” abc”?. ( Een man op een leeuw?) is het een kinder,- dames of herenfietszadel?
Graag jullie reacties en zie de foto’s
mvg Maurice
Laatst gewijzigd door moories op 4 dec 2019, 18.42, 1 keer totaal gewijzigd.
Juncker en unieke en jaren 20/30 transportfietsen 

Re: Wie herkent dit merk zadel?
Op internet kon ik helaas hierover niets vinden

-
Qua verhoudingen lijkt het een herenzadel, maar dat is moeilijk te zeggen, zonder de lengte te weten
Qua herkomst lijkt me Nederland, Duitsland of België. België is niet onwaarschijnlijk, daar zijn ze dol op (vlaamse) leeuwen

Qua herkomst lijkt me Nederland, Duitsland of België. België is niet onwaarschijnlijk, daar zijn ze dol op (vlaamse) leeuwen

Prachtig zadel!
Ik weet niet wat voor merk het is. Zou het plaatje wat er op zit van een grotere en bekende fabrikant kunnen zijn die andere zadelplaatjes heeft gebruikt?
En zitten er strekveren onder het dek?
Ik weet niet wat voor merk het is. Zou het plaatje wat er op zit van een grotere en bekende fabrikant kunnen zijn die andere zadelplaatjes heeft gebruikt?
En zitten er strekveren onder het dek?
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Ik vermoed dat het een herenzadel is alhoewel er wel een hele kleine zadelstrop onder zit. Ik zal het nog nameten en hier melden. En zitten inderdaad trekveren onder het zadeldekje. Aanvulling de zadelpen diameter is slechts 1,6 cm. Of het zadelstrop origineel is is twijfelachtig. Een haakse zadelpen zou er opgezeten moeten hebben vermoed ik
Laatst gewijzigd door moories op 4 dec 2019, 18.56, 2 keer totaal gewijzigd.

Ik vind het zeer een typische duitse "Elastik-Sattel" (voor heren) uit jaren 30 / 40 lijken.
Het plaatje hoeft niet per se van de zadelmerk te zijn, er werden veelal ook plaatjes van fietsmerken op gezet.
Het plaatje hoeft niet per se van de zadelmerk te zijn, er werden veelal ook plaatjes van fietsmerken op gezet.
De lengte en breedte van het zadel is 25 cmCyclissimo schreef: ↑4 dec 2019, 10.32 Qua verhoudingen lijkt het een herenzadel, maar dat is moeilijk te zeggen, zonder de lengte te weten![]()
Qua herkomst lijkt me Nederland, Duitsland of België. België is niet onwaarschijnlijk, daar zijn ze dol op (vlaamse) leeuwen![]()

Hij heeft er inderdaad wel iets van weg. Vermoedelijk wel die tijdsperiode jaren 30/40, maar is abc dan een fietsenmerk?

-
De kleine zadelpendiameter zou kunnen wijzen op een Scandinavische fiets. Die hebben vaak heel erg dunne zadelpennen.