tubevelgen en FB-naven

Plaats reactie
Cyclissimo

tubevelgen en FB-naven

Bericht door Cyclissimo »

Is er iemand die me kan helpen aan de volgende zaken:

-ongebuste, ongeanodiseerde aluminium racefietsvelgen voor tubes (AVA, NISI TORO, Sportal, Picardie, etc.) Leeftijd maakt niet zoveel uit.

-naven van het merk FB (fratelli Brivio) van staal, of half staal, half aluminium. Mogen ook verroest zijn :) Alleen een losse voor of achternaaf, of naafhuls vind ik ook interessant! http://velobase.com/ViewComponent.aspx? ... 0&Enum=110

't is voor deze fiets viewtopic.php?f=33&t=6554&p=37294#p37294
Bijlagen
FB naaf frankrijk.jpg
IMG_0069.JPG
IMG_0070.JPG
jante sportal.jpg
jante sportal.jpg (16.36 KiB) 2525 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Cyclissimo op 2 apr 2020, 11.35, 1 keer totaal gewijzigd.
marco verbaant

Re: tubevelgen en FB-naven

Bericht door marco verbaant »

Ik heb zo'n achternaaf in mijn oud 1920 baanwiel zitten, wat hier wel eens ter sprake is gekomen. Met een rode invulling zoals die ook op de naaf te zien is in VeloBase.com maar ik doe die niet weg (natuurlijk). Het opgeknapte wiel hangt ter decoratie in de kamer, met een opgemaakt (kunst)bloemstuk. :) In elk geval succes met je zoektocht....
Afbeelding
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Cyclissimo

Bericht door Cyclissimo »

marco verbaant schreef: 1 apr 2020, 22.23 Ik heb zo'n achternaaf in mijn oud 1920 baanwiel zitten, wat hier wel eens ter sprake is gekomen. Met een rode invulling zoals die ook op de naaf te zien is in VeloBase.com maar ik doe die niet weg (natuurlijk). Het opgeknapte wiel hangt ter decoratie in de kamer, met een opgemaakt (kunst)bloemstuk. :) In elk geval succes met je zoektocht....
Afbeelding
Leuk. Jammer dat je hem niet weg doet. Ik ben nog op zoek naar zo'n freewheel voor een oudere racefiets. Ik vermoed overigens dat het geen jaren 20 baanwiel is maar een jaren 30 racefietswiel. Gezien het dubbele freewheel uit de eerste helft van de jaren 30.

Nog eens gekeken... Is het nou een dubbel vast tandwiel en een enkel freewheel?!?!?!
marco verbaant

Nee, daar waar twee tandwielen zaten, was eentje een "normaal" baankransje en daarnaast zat een uiterst smal freewheel. Een die ik nog nooit zo eerder had gezien. Op de baankant (met rechtse en linkse draad) zat een "normaal" freewheel... :D
marco verbaant

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie