Bij een Noorse DBS fiets is het balhoofd aan de onderkant afgesloten (zie foto). De schroef (bout?) daar zit muurvast, er zit niet veel anders op dan de kop met een dremel te verwijderen. Maar voor ik onherstelbaar onheil aanricht: weet iemand waarmee de schroef verbonden is? Ik ken deze constructie niet.
Groet, Hans
Waar is dit balhoofd mee afgesloten?
Waar is dit balhoofd mee afgesloten?
Laatst gewijzigd door hansvdw op 8 mei 2020, 07.25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Waar is dit balhoofd mee afgesloten?
Ter verduidelijking deze foto. Door de schroef/bout aan de onderkant is het spatbord met het balhoofd verbonden.
-
Dag Hans,
Ik ken deze bevestigingswijze van de Kronan-fietsen, die hebben hetzelfde:
aan de onderzijde van de voorvork (tussen de poten van de vork) zit een prop met een schroefdraad in het midden.
Ik zou (flink wat) kruipolie/Imal/WD40 op/naast de schroefkop (als het kan tussen het spatbord en de vork) in de (ondersteboven) vork doen, dan 24 uur wachten en dan nog eens proberen.
Maar misschien heb je dat al gedaan...
Ik hoop je hiermee iets verder te hebben geholpen.
Groeten van
Dirk
Ik ken deze bevestigingswijze van de Kronan-fietsen, die hebben hetzelfde:
aan de onderzijde van de voorvork (tussen de poten van de vork) zit een prop met een schroefdraad in het midden.
Ik zou (flink wat) kruipolie/Imal/WD40 op/naast de schroefkop (als het kan tussen het spatbord en de vork) in de (ondersteboven) vork doen, dan 24 uur wachten en dan nog eens proberen.
Maar misschien heb je dat al gedaan...
Ik hoop je hiermee iets verder te hebben geholpen.
Groeten van
Dirk
Veel dank voor je bericht Dirk.
De boel staat al een tijdje in de kruipolie, met jouw informatie ga ik er weer mee aan de slag.
Groeten,
Hans
De boel staat al een tijdje in de kruipolie, met jouw informatie ga ik er weer mee aan de slag.
Groeten,
Hans