Gazelle crank
-
Gazelle crank
Hoi,
Voor een Gazelle uit 48 zoek ik een redelijk nette linker crank,h.o.h. 175 mm.
Het is een herenmodel met stangenremmen,welk model stuur hoort hier op?
Ook ben ik op zoek naar de juiste spatborden,mag behoorlijk werk aan zitten.
groet,Hans
Voor een Gazelle uit 48 zoek ik een redelijk nette linker crank,h.o.h. 175 mm.
Het is een herenmodel met stangenremmen,welk model stuur hoort hier op?
Ook ben ik op zoek naar de juiste spatborden,mag behoorlijk werk aan zitten.
groet,Hans
-
Re: Gazelle crank
Om welke uitvoering gaat het? Zo zal een No. 8 een cranck met een groef er in hebben. De goedkopere uitvoeringen hadden een gladde cranck
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
-
Hoi,
Het gaat om een gladde crank met Gazelle er op.
Hans
Het gaat om een gladde crank met Gazelle er op.
Hans
-
Hoi,
De fiets is inmiddels zo goed als klaar,maar nog steeds geen linker crank (glad model met opschrift Gazelle) kunnen vinden.
Er moet hier toch iemand zijn die er eentje heeft liggen?
Hoeft geen topper te zijn.
Hans
De fiets is inmiddels zo goed als klaar,maar nog steeds geen linker crank (glad model met opschrift Gazelle) kunnen vinden.
Er moet hier toch iemand zijn die er eentje heeft liggen?
Hoeft geen topper te zijn.
Hans
-
Hoi Hans ,
Ik heb eventueel nog een linker en rechter crank met tandwiel liggen, maar wel met zwarte gleuf .
Ik heb eventueel nog een linker en rechter crank met tandwiel liggen, maar wel met zwarte gleuf .
-
Wel iets korter H tot H 165 mm , komt van een damesfiets afMilkyway79 schreef: ↑21 mei 2020, 10.04 Hoi Hans ,
- fietshobbyist
Nu het er over gaat: heeft één van u nog zo een linker Gazelle crank met sleuf liggen, h.o.h. 175 mm?
-
Ik zal eens kijken.
Het is wel belangrijk om te weten of het voor een Thomson type trapas is of BSA. Want die hebben niet dezelfde diameter bij Gazelle...
Het is wel belangrijk om te weten of het voor een Thomson type trapas is of BSA. Want die hebben niet dezelfde diameter bij Gazelle...
- fietshobbyist
Dan kan dat de reden wel eens zijn waarom de crank scheef op de as zit, wat veroorzaakt wordt doordat het gat van de crank groter is dan de diameter van de as. En er bleek aan gesleuteld door de verkoper dus het zou me niet verbazen dat er een verkeerde op is gezet. Waarschijnlijk een BSA-type trapas. Het is deze fiets. De fiets staat op dit moment niet bij mij thuis want ik ben niet de eigenaar - wel 'de aanstichter' ...Cyclissimo schreef: ↑21 mei 2020, 11.45 Ik zal eens kijken.
-
Nou,ik begrijp het al,
Morgen maar eens naar de lokale rijwielhersteller om te zien of hij nog iets heeft liggen.
Als het model maar goed is,de lengte maakt me niet uit,ik beschik over een slijptol en een lasapparaat,
dus te lang of te kort is geen probleem.
Hans
Morgen maar eens naar de lokale rijwielhersteller om te zien of hij nog iets heeft liggen.
Als het model maar goed is,de lengte maakt me niet uit,ik beschik over een slijptol en een lasapparaat,
dus te lang of te kort is geen probleem.
Hans