Bakfiets stuur Maxwell (ook foto's gevraagd)

Plaats reactie
Krisfietst

Bakfiets stuur Maxwell (ook foto's gevraagd)

Bericht door Krisfietst »

Beste leden van het forum,

Momenteel ben ik met de restauratie van mijn bakfiets druk bezig, het word uiteindelijk weer een prachtige fiets!
Echter ben ik nog op zoek naar een stuur die op een Maxwell bakfiets heeft gezeten. De vorige eigenaar heeft een lelijke constructie gemaakt met hoekstrip en daar wil ik vanaf. Graag zou ik iemand treffen die er één aanbied óf eigenaren die dit lezen die me een foto zouden kunnen sturen van hun stuur. (wellicht is het zelf te fabriceren.)

Überhaupt kom ik graag ik contact met andere eigenaren van Maxwell bakfietsen;)

Groet van Kris
Bijlagen
huidig stuur
huidig stuur
Jeroen Zuiderwijk

Re: Bakfiets stuur Maxwell (ook foto's gevraagd)

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Het hangt af van de ouderdom van de bakfiets, en het type. Maxwell heeft verschillende sturen gebruikt. De meeste vooroorlogse exemplaren hadden sturen gemaakt uit gebogen stalen strip. Zie bijvoorbeeld: https://www.transportfiets.net/2009/03/ ... well-1939/

Ik ben er zelf niet zo'n fan van, want dat maakt het stuur vrij flexibel lijkt mij.

Mijn bakfiets is waarschijnlijk ook een Maxwell, maar heeft een ander stuur, gemaakt uit buis. De verbindingen en buisjes waar het houten gedeelte in zitten zijn eraan vastgelast. Ik weet niet of dit stuur origineel is, en van welke leeftijd mijn bakfiets is. Maar het is wel een heel fijn stuur:
bakfiets_stuur.PNG
bakfiets_stuur.PNG (340.88 KiB) 1358 keer bekeken
Plaats reactie