
Ik heb zelf nooit eerder zo'n vroege Riviera gezien. Hij is duidelijk erg geinspireerd op de sportfiets van de concurrent Simplex-Locomotief. Op afstand is hij nauwelijks te onderscheiden van een Simplex Lightweight... Ook het rijgedrag is vrijwel hetzelfde. Maar hier (helaas) hoogstwaarschijnlijk geen Reynolds buizen...
Afmontage:
Titan stuur uit 1957
Brampton Alatet balhoofdstel (nog nooit eerder gezien in NL)
Edco voornaaf met Burco inscriptie (scheelt maar 3 letters

Sturmey archer 3-speed achternaaf uit 1956
merkloze cranks
Voor mij ook onbekende pedalen met een P op het stofkapje
Burco-verlichting (geen idee van welke maker, maar het oogt Italiaans)
Sportieve bagagedrager en revolver kettingkast
Aluminium Weinmann velgen
Weinmann 810 remmen
Alles prachtig, maar constructief helaas een probleem: de achtervork is aan een kant losgekomen van de zadellug... Is er iemand die een idee heeft hoe dit te herstellen met zo min mogelijk lakschade??!??!?!?