Onbekend merk fiets
-
Onbekend merk fiets
Bij deze fiets probeer ik al een tijdje achter het merk en het bouwjaar te komen . De achternaaf is een f&s uit 1922. Dat is makkelijk! Ik heb de trapas gedemonteerd B&W I . Kan iemand hier een bouwjaar aan plakken ? . De vooras heeft ook een apart logo ( zie foto) 2 Framenummers .links 36619 Rechts 6642 U. Alvast bedankt !
- Jeroen Zuiderwijk
Re: Onbekend merk fiets
Dat logo op de voornaaf is in ieder geval van Pranafa, een duits merk, waarvan ik ook een naaf in ee van mijn transportfietsen heb zitten.
Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/
-
Nog nooit van gehoord Jeroen . Is die dateerbaar?
- Jeroen Zuiderwijk
Niet voor zover ik weet, maar de stafiets waarop die zit is uit 1934-35.
Dat balhoofdplaatje zou best wel eens van WKC kunnen zijn. Waarvan Juncker & Co. importeurs waren. Een van de twee framenummers is dus een Juncker framenummer. Het nummer met de letter.
Ik ben een fietsjereeeeek, ik ben een fietsjereeeeeeeek!!! 

-
Heeft iemand een transfer ( foto) van een WKC ? Jij toevallig ,Wouter ? De fiets staat in de owatrol , is zo dus lastig te zien ...
Hallo Peter.
Ik heb je via de facebookgroep een PB gestuurd met afbeeldingen van WKC transfers uit de 20/30er jaren.
Hier lukt het me niet om een foto te plaatsen.
Gr Gerrit
Ik heb je via de facebookgroep een PB gestuurd met afbeeldingen van WKC transfers uit de 20/30er jaren.
Hier lukt het me niet om een foto te plaatsen.
Gr Gerrit
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
-
Bedankt Gerrit !
- Jeroen Zuiderwijk
Is dat een W.K.C. transfer, of van een van de merken van W.K.C., zoals Patria?
Aangezien de fiets een BSA-type trapas heeft, lijkt het me dan weer minder waarschijnlijk dat hij in Duitsland is gebouwd. W.K.C. transport- en bakfietsen die ik ken die door A. Druyff (Maxwell) werden geimporteerd hadden een soort glockenlager, maar dan wel met spieverbinding.
Aangezien de fiets een BSA-type trapas heeft, lijkt het me dan weer minder waarschijnlijk dat hij in Duitsland is gebouwd. W.K.C. transport- en bakfietsen die ik ken die door A. Druyff (Maxwell) werden geimporteerd hadden een soort glockenlager, maar dan wel met spieverbinding.
-
Het WKC transfer van Gerrit is 4 cm hoog . De mijne is 6 cm . Een effe te groot verschil .. Qua kleurstelling lijkt het wel vrij aardig te kloppen . De zoektocht gaat verder . Het is wel vrij aannemelijk dat er een ander achterwiel/ naaf in is gezet . Een Juncker / B merk zou uit 1937 komen denk ik...