Locomotief, later Simplex-Locomotief, Pilotenstraat 35 Amsterdam

Voor alle off-topic zaken.
Plaats reactie
Durabo88

Locomotief, later Simplex-Locomotief, Pilotenstraat 35 Amsterdam

Bericht door Durabo88 »

Goedemiddag,

Op de beeldbank van Amsterdam staat een mooie foto uit de jaren 50 van de vroegere Locomotief later Simplex-Locomotief fabriek, zie https://archief.amsterdam/beeldbank/det ... 2cc542cf67.
Nu ben ik eens met streetview gaan 'rondlopen' in de straten aldaar en kon de fabrieksgebouwen makkelijk terugvinden, weliswaar ontbreekt een hal aan de zijkant van het complex en zijn de andere gebouwen een beetje aangepast, toch staat het grootste gedeelte er nog! Eén van de gebouwen is naar mijn mening zelfs mooier geworden, want daar zijn de brede roldeuren dichtgemetseld om de rij met raamkozijnen netjes door te kunnen trekken. De liefhebber kan ook even digitaal rondneuzen of als hij/zij dichtbij woont eens op de fiets (een Locomotief of Simplex uiteraard) stappen en langsfietsen.

Mvg,

Y.
Sportief fietsend!
JasperA

Re: Locomotief, later Simplex-Locomotief, Pilotenstraat 35 Amsterdam

Bericht door JasperA »

Dat mooier worden kan volgens mij nogal snel... ;) Het gebouw lijkt vooral functioneel te zijn tenminste.

Wel bijzonder dat er nog een groot gedeelte van het gebouw overeind staat.

Ooit kreeg ik trouwens de tip dat Locomotief misschien wel het meeste interessante Nederlandse merk is om te verzamelen.
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
marco verbaant

Re: Locomotief, later Simplex-Locomotief, Pilotenstraat 35 Amsterdam

Bericht door marco verbaant »

Nieuwsgierig geworden heb ik deze tip op Google Maps ook even opgezocht. Interessant te zien. Als algeheel liefhebber van de oude stalen racefietsen heb ik daarin een lichte voorkeur voor die van Locomotief. Mooi ook om te weten ook dat de van oorsprong Amsterdamse racefiets later door Bertus Slesker is vervolmaakt in de Champion Mondial lijn van Gazelle. :D
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Plaats reactie