Even voorstellen: ik ben geboren en getogen in Zwolle maar al weer een jaar of 12 woonachtig in Twente.
Sinds de lagere school leeftijd was ik al geïnteresseerd in alles wat met fietsen te maken had. Vooral (oude) toerfietsen. Bij het sleutelen was ik er in eerste instantie nog niet direct op gericht om de oude exemplaren zo origineel mogelijk te houden. Sinds een of 15 jaar ben ik daar veel consequenter in. De laatste jaren sleutel ik door tijdsgebrek weinig. Wel ben ik al jaren een min of meer slapend lid van vereniging de Oude Fiets. Via het internet kwam ik achter het bestaan van deze vereniging. Een echte verzamelaar ben ik (nog) niet. Onder de noemer ‘oude fiets’ heb ik op dit moment eigenlijk alleen een bijna volledig originele Gazelle No. 1 uit 1955. In het dagelijks gebruik rij ik voor de kortere afstanden op een exemplaar van het helaas ter ziele gegane Burco, uit 2001. Deze Burco Speciaal schafte ik destijds, voor de huidige grote retrohype, aan omdat hij als nieuwe fiets het dichts bij mijn ideaalbeeld van de klassieke toerfiets bleef. Voor de wat langere afstanden gebruik ik een Batavus Allure (sportfiets met 6 versnellingen) uit 1990. Daarnaast bezit nog een oude 10 versnellingen Peugeot met gebroken frame, waarvan ik het bouwjaar niet weet.
Waarom heb ik me laten registreren voor het forum? Als gast lees ik met veel interesse de bijdragen van de leden. In het bijzonder het restauratieverhaal over een… Gazelle No.1 uit 1955. De uiteindelijke trigger was mijn nieuwsgierigheid naar de inhoud van de documentatiebank.
Bijgaand een foto van mijn Gazelle No. 1
Even voorstellen
Even voorstellen
- Bijlagen
-
- Gazelle No.1 bouwjaar 1955
- IMG_2296.JPG (184.99 KiB) 3729 keer bekeken
Twee wielen één gedachte
Re: Even voorstellen
Beste Victor,
Welkom op het forum. Leuk dat deze Gazelle nog zo netjes bewaard is gebleven.
Groeten, Y.
Welkom op het forum. Leuk dat deze Gazelle nog zo netjes bewaard is gebleven.
Groeten, Y.
Sportief fietsend!
- DustyThuss
Re: Even voorstellen
Hallo,
Leuk om eens iemand uit Twente te zien hier.
Ik zelf kom uit Enschede.
Veel plezier op het forum.
Groeten Dusty,
Leuk om eens iemand uit Twente te zien hier.
Ik zelf kom uit Enschede.
Veel plezier op het forum.
Groeten Dusty,
Life is like riding a bicycle, to keep your balance you must keep moving.