Beste mede-fietsers,
Ben voor mijn Gazelle Trimsport 1973 met stangentrommelremmen, op zoek naar de volgende originele (uit die tijd en specifiek voor die fiets) onderdelen:
- zwarte rubberen afdichtingsdopje op de verticale stuurbuis waardoor heen het draadje vanaf de dynamo naar het achterlicht het frame in verdwijnt.
- rode ronde achterlichtglaasje, kunststof omranding.
- pedalen met reflectors.
- Gazelle plaatje voor het achterspatbord te monteren met de schroeven van de achterspatbordbeugel.
- zadel (evt. met lange zadelpen).
- Gazelle fietsbel.
- zwarte kunststof (hand)grepen voor de rembediening aan de stangen.
NB: indien iemand een brochure van die fiets heeft, hoor ik dat ook graag.
Verneem graag jullie enthousiaste reactie(s), waarvoor dank.
Groet
Hans
Onderdelen voor Gazelle Trimsport 1973
-
-
Re: Onderdelen voor Gazelle Trimsport 1973
Beste medefietsers,
ben onlangs voor de eerste keer op dit forum gestuit en werd erg enthousiast. Heb meteen een bericht geplaatst in de zoektocht naar onderdelen voor mijn Gazelle van 1973. Mijn bericht geplaatst op 12 augustus maar ben een paar weken later toch wel verrast dat er geen enkele reactie gekomen is. Jammer, had ik niet verwacht. Via deze weg even opnieuw onder de aandacht.
Wie o wie heeft de onderdelen die ik zoek?
Met groet
Hans
ben onlangs voor de eerste keer op dit forum gestuit en werd erg enthousiast. Heb meteen een bericht geplaatst in de zoektocht naar onderdelen voor mijn Gazelle van 1973. Mijn bericht geplaatst op 12 augustus maar ben een paar weken later toch wel verrast dat er geen enkele reactie gekomen is. Jammer, had ik niet verwacht. Via deze weg even opnieuw onder de aandacht.
Wie o wie heeft de onderdelen die ik zoek?
Met groet
Hans
Hoi Hans,
Je vraagt heel specifieke onderdelen van een fiets die bij verzamelaars nog niet erg populair is.
Dat wil zeggen: de meeste mensen hebben deze onderdelen niet liggen.
Maar als je bijvoorbeeld een foto kunt plaatsen van de originele pedalen die je zoekt, kunnen mensen je misschien wel helpen.
Of het zadel: welk zadel precies?
Of de fietsbel: welk model was dat?
Ik heb zelf overigens zulke 'jonge' onderdelen ook niet liggen.
De mensen op dit forum zijn snel en behulpzaam bij vooral technische en praktische vragen.
Je kunt je vraag naar onderdelen ook nog eens op Facebook plaatsen, misschien werkt dat wel:
https://www.facebook.com/groups/996725907021804
succes!
Maarten
Je vraagt heel specifieke onderdelen van een fiets die bij verzamelaars nog niet erg populair is.
Dat wil zeggen: de meeste mensen hebben deze onderdelen niet liggen.
Maar als je bijvoorbeeld een foto kunt plaatsen van de originele pedalen die je zoekt, kunnen mensen je misschien wel helpen.
Of het zadel: welk zadel precies?
Of de fietsbel: welk model was dat?
Ik heb zelf overigens zulke 'jonge' onderdelen ook niet liggen.
De mensen op dit forum zijn snel en behulpzaam bij vooral technische en praktische vragen.
Je kunt je vraag naar onderdelen ook nog eens op Facebook plaatsen, misschien werkt dat wel:
https://www.facebook.com/groups/996725907021804
succes!
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
- fietshobbyist
Hans, na een korte analyse, lijkt het me een typische jaren 60/70 Gazelle met achterlicht in de vorm van een varkensneus.
Aanschouwelijk maken met een plaatje van de fiets kan helpen - volgens mij is het dus zoiets als een post op 24 aug 2020, even naar blz. 10 ongeveer.
Het meest logisch lijkt het me trouwens om Marktplaats of kringloopwinkels af te stropen naar een zo compleet mogelijke stationsfiets waar gewenste onderdelen aanzitten - denk daarbij ook aan damesfietsen, die vaak minder te lijden hebben gehad. Een hele fiets kopen, scheelt soms maar weinig in prijs met losse onderdelen; iemand biedt een voorwiel aan voor 15 euro, terwijl zo een zelfde wiel bij de kringloop staat voor 20 euro met een complete fiets er bij aan ...
Aanschouwelijk maken met een plaatje van de fiets kan helpen - volgens mij is het dus zoiets als een post op 24 aug 2020, even naar blz. 10 ongeveer.
Het meest logisch lijkt het me trouwens om Marktplaats of kringloopwinkels af te stropen naar een zo compleet mogelijke stationsfiets waar gewenste onderdelen aanzitten - denk daarbij ook aan damesfietsen, die vaak minder te lijden hebben gehad. Een hele fiets kopen, scheelt soms maar weinig in prijs met losse onderdelen; iemand biedt een voorwiel aan voor 15 euro, terwijl zo een zelfde wiel bij de kringloop staat voor 20 euro met een complete fiets er bij aan ...
-
Dank voor de suggesties!