HarryK

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
HarryK

HarryK

Bericht door HarryK »

Dag allen,

Mijn naam is Harry en ik woon in Noord Nederland. Heel erg noordelijk. In het Groninger landschap leg ik een fijn aantal kilometers af op oude fietsen. Dat is een beetje de sport geworden. Jarenlang gefietst op een Veeno welke gemaakt was in mijn geboortedorp. Mijn laatste fiets heb ik 12 jaren geleden aangetroffen in een visvijver. Ik heb alle draaiende delen uit elkaar gehaald, schoongemaakt en met het juiste vet weer gemonteerd. Daar fiets ik nu alweer 12 jaren op, ten minste drie maal per week 24 kilometer of langer.

De fiets is een blijvertje gebleken met een fijn framehoogte van 65 cm. Enkel aan de voorvork heb ik kunnen ontdekken dat het een Juncker frame is, dat was zichtbaar aan een gestanst figuurtje aan de bovenzijde voorvork, het chromen sierstukje zeg maar.

Zoals zovelen meld ik mij aan omdat ik iets zoek wat niet meer algemeen verkrijgbaar is, maar ik ben nu eenmaal verknocht aan mijn fiets. Ik zal daar een ander topic voor aanmaken.

Hartelijke groet,
maartenB

Re: HarryK

Bericht door maartenB »

Leuk en herkenbaar verhaal, welkom op het forum!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Plaats reactie