Goedendag,
Ik heb een vraag. Jaren geleden heb ik een oude Phoenix damesfiets gekregen van mijn oude buurvrouw. Zie foto's. Deze fiets verkoop ik graag omdat ik een fiets met versnellingen aan wil schaffen. Nu heeft mijn buurvrouw altijd gezegd dat deze fiets van begin 1920 is. Zij heeft deze altijd gebruikt in Leeuwarden als zuster. Samen met mijn vader heb ik toentertijd de fiets geheel opgeknapt en zoveel mogelijk in oude staat gelaten.
Nu wil ik deze fiets op marktplaats zetten. Maar ik kwam deze site tegen en ben benieuwd of iemand mij meer kan vertellen over deze Phoenix. En wat een reeele vraagprijs is.
Alvast dank!
Met vriendelijke groet.
-----
Oude Phoenix damesfiets begin 1920
Van mijn oude buurvrouw heb ik jaren geleden deze oude Phoenix gekregen. Zij gebruikte hem vroeger in Leeuwarden tijdens haar werk als zuster. Van haar weet ik dat deze fiets uit de periode 1920 komt maar aantonen kan ik het niet.
Deze fiets is een aantal jaren geleden opgeknapt in oude staat en heeft nog genoeg oude kenmerkerken zoals het plaatje van het merk Phoenix voorop en het orginele achterlicht.
De buitenbanden zowel voor als achter zijn onlangs vernieuwd.
Oude Phoenix damesfiets
-
Oude Phoenix damesfiets
- Bijlagen
-
- foto 3-1.JPG (127.88 KiB) 7214 keer bekeken
-
- foto 2-1.JPG (95.01 KiB) 7214 keer bekeken
-
- foto 3.JPG (112.75 KiB) 7214 keer bekeken
-
- foto 1-2.JPG (150.72 KiB) 7214 keer bekeken
Re: Oude Phoenix damesfiets
De fiets is niet uit de jaren 20 maar van begin jaren 50, en hij is gemoderniseerd (onderdelen vervangen) en bijgeschilderd. Dat maakt hem in de ogen van een verzamelaar min of meer "waardeloos", d.w.z. de fiets heeft gewoon de waarde van een degelijke tweedehands gebruiks-omafiets in nette staat.
Marktplaats is wat de prijs betreft enigszins onvoorspelbaar, het hangt b.v. ook ervan af in welke regio de fiets op te halen is. Als alles technisch in orde is zou ik gokken dat de fiets 50 - 100 euro oplevert.
'
Marktplaats is wat de prijs betreft enigszins onvoorspelbaar, het hangt b.v. ook ervan af in welke regio de fiets op te halen is. Als alles technisch in orde is zou ik gokken dat de fiets 50 - 100 euro oplevert.
'
Probeer de fiets eens in de rubriek damesfietsen - omafietsen te plaatsen en niet in de rubriek oldtimers (de verzamelaarsrubriek). Gebruik krachttermen als 'geheel gereviseerde omafiets uit de goeie oude tijd, één brok degelijkheid'. Vermeld alle luxe dingen, zoals de spatlap tegen het opspattende water en het kratje voorop.
Vraagprijs tussen de 100 en 120 euro zou ik eerst maar eens proberen. Het model omafiets is geliefd en er zijn inmiddels aardig wat mensen die teruggrijpen op een gereviseerde of goed onderhouden oude fiets in plaats van een bouwmarktfiets.
Groeten, Y.
Vraagprijs tussen de 100 en 120 euro zou ik eerst maar eens proberen. Het model omafiets is geliefd en er zijn inmiddels aardig wat mensen die teruggrijpen op een gereviseerde of goed onderhouden oude fiets in plaats van een bouwmarktfiets.
Groeten, Y.
Sportief fietsend!
-
Hartelijk dank voor jullie reactie.
Ik zal de fiets onder die noemer eens aanbieden. Ik heb hem momenteel op marktplaats staan en zal het een en ander wijzigen in de advertentie. Goede tip, dank!
Vroeger heb ik de keuze gemaakt om de fiets helemaal op te knappen. Ik hou van mooi en netjes en dat was deze na een grondige aanpak. Altijd erg blij mee geweest. Jammer dat 'ie hoogstwaarschijnlijk nu bij iemand terechtkomt die het mooie er niet van ziet. Want ik begrijp maar al te goed dat de echte verzamelaar hier niets mee kan. Maar dat zij zo.
Nogmaals dank!
Ik zal de fiets onder die noemer eens aanbieden. Ik heb hem momenteel op marktplaats staan en zal het een en ander wijzigen in de advertentie. Goede tip, dank!
Vroeger heb ik de keuze gemaakt om de fiets helemaal op te knappen. Ik hou van mooi en netjes en dat was deze na een grondige aanpak. Altijd erg blij mee geweest. Jammer dat 'ie hoogstwaarschijnlijk nu bij iemand terechtkomt die het mooie er niet van ziet. Want ik begrijp maar al te goed dat de echte verzamelaar hier niets mee kan. Maar dat zij zo.
Nogmaals dank!
-
Iedereen met een beetje gezond verstand koopt liever een degelijke fiets als deze dan een bouwmarkt fiets voor zeg € 160
En geloof me, ik heb er ervaring mee. De bouwmarkt fiets van mijn dochter was na een jaar al bruin van het roest.
Een fiets zoals deze echter kan een levenlang mee met goed onderhoud.
Gr, Peter
En geloof me, ik heb er ervaring mee. De bouwmarkt fiets van mijn dochter was na een jaar al bruin van het roest.
Een fiets zoals deze echter kan een levenlang mee met goed onderhoud.
Gr, Peter
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
- HJvMontfort
Enigszins zonde van de lak die erover aangebracht is maar zo te zien is hij wel mooi geconserveerd, een vriend van mij rijd op een soortgelijke fiets, al een jaar of 10.
Dit zijn absolute topfietsen, daar word de volgende eigenaar vast blij van!
Dit zijn absolute topfietsen, daar word de volgende eigenaar vast blij van!
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
-
De gehele fiets hebben we geschuurd. Daarover een coating (vraag mij niet precies wat) en daarover hebben we 'm zwart gespoten. Geen blaasjes oid te bespeuren. Wij zijn van mening als we zoiets doen moeten we het goed doen.