Ik bied een oude Empo opa fiets aan die van mijn schoonvader is geweest. Hij heeft ‘m zelf met de hand prachtig opgeknapt, maar dat was lang geleden. De fiets stond daarna jaren stil omdat hij er zelf te oud voor werd. Na zijn overlijden kwam de fiets naar ons waar ie nog een paar jaar stilstond (in garage). Ik heb ‘m zelf volledig gedemonteerd, alle onderdelen gepoetst, gesmeerd en weer gemonteerd. Daardoor was de fiets weer rijdend en werken de trommelremmen goed. Alles wat in elkaar zit, is dus uit elkaar geweest, gepoetst en gesmeerd (niet gerestaureerd). Nu moeten er nog kleine dingetjes aan gebeuren: roestplekjes, dynamo aansluiten etc. De fiets is door schoonvader met de hand geverfd destijds, dus ook de lijntjes op het frame. Maar een strakke lak is het dus niet, ook niet na tientallen jaren.
Framemaat: 58,5cm. Het stuur is ooit door schoonvader zelf verhoogd.
Vanwege mijn lengte bleek het toch niet prettig fietsen en hopen we na jaren twijfelen dat iemand anders er blij van wordt.
M’n schoonvader verzamelde veel en zodoende zitten er ook heel veel goede onderdelen bij: o.a. een tweede leren zadel met zadelvormig, complete Sturmey Archer versnellingsnaaf, complete trapas en nieuwe remschoentjes voor trommelrem. alles staat op de foto's.
We verkopen de fiets in één koop met de onderdelen en niet los. Heb 'm ook op Marktplaats gezet, maar denk dat dit forum toch gepaster publiek trekt. Je bent van harte welkom om te kijken of het iets voor je is en er een bod voor te doen (Veldhoven). Zie ook bijgevoegde foto's.