Gratis: vooroorlogse tandem in Giethoorn
Gratis: vooroorlogse tandem in Giethoorn
Aangeboden aan onze club en gratis af te halen voor clubleden: een tandem van rond 1935.
Staat in Giethoorn.
Het zou fijn zijn als deze gered wordt. Het zou (volgens Fietser) een Maxwell kunnen zijn, zie illustratie.
Wie er belang bij heeft: stuur mij een mailtje of pb.
Staat in Giethoorn.
Het zou fijn zijn als deze gered wordt. Het zou (volgens Fietser) een Maxwell kunnen zijn, zie illustratie.
Wie er belang bij heeft: stuur mij een mailtje of pb.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Re: Gratis: vooroorlogse tandem in Giethoorn
Fraai, heb dezelfde. Kwam zo uit het boeren stro!
Dat is niet hetzelfde merk, kijk eens naar hoe het stuur van de bijrijder is bevestigd en aan welke kant de voorste ketting loopt.
Groeten,
fietser
Groeten,
fietser
-
Fietser je hebt gelijk, ik heb niet goed gekeken. Het merk is wel hetzelfde. Het lijkt er, volgens mij dan, dat het frame hetzelfde is? Toch verschil in bouwjaar dan type?
Je bedoelt te zeggen dat jouw tandem ook een Maxwell is? Een merkplaatje zie ik er niet op staan maar je hebt wel gelijk: ik zie nu dat Maxwell inderdaad nog een ander tandemmodel heeft gemaakt dat op de genoemde punten wél met jouw tandem overeenkomt.
Groeten,
fietser
Waar staat bij jou Maxwell op? Of hoe wist je het anders?Groeten,
fietser
-
Het is weer even geleden dat de Maxwell bij de collectie kwam en staat nu in de opslag. Ik zal em van de week een keer wakker kussen. Mooi dat je de verschillen gevonden hebt. Volgens mij geen balhoofdplaatje of zo. Maar door vergelijking met advertenties.
- fietshobbyist
De aangeboden tandem heeft de schuine buizen 'mohawk' lopen, hetgeen overeen komt met de bijgaande illustratie.
De andere tandem juist andersom - althans, zo lijkt het op de foto, of het loopt parallel.
De andere tandem juist andersom - althans, zo lijkt het op de foto, of het loopt parallel.
En nog een bericht On-topic: we proberen een tandem te redden van het oud-ijzer. Wie?
Hoe ontzettend Nederlands erfgoed als een loodzware tandem wil je het hebben?
Hoe ontzettend Nederlands erfgoed als een loodzware tandem wil je het hebben?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Is er geen Maxwell verzamelaar binnen de club bekend? Is er geen connectie te maken iets of iemand in Amsterdam, geboorteplek van deze tandem?
Hi Maarten,
Ondanks dat ik heb geen plek voor een 2de tandem, als het gaat over de fiets van de oude ijzer reden wil ik het ophalen. Ik kan van Giethoorn terug naar Zwolle fietsen.
Gr
Jon
Ondanks dat ik heb geen plek voor een 2de tandem, als het gaat over de fiets van de oude ijzer reden wil ik het ophalen. Ik kan van Giethoorn terug naar Zwolle fietsen.
Gr
Jon