Fongers H60 1938
-
Fongers H60 1938
Voor de Fongers liefhebbers een paar foto’s van deze met terugtrapremnaaf uit 1938 
Re: Fongers H60 1938
Hallo Johan,
wat een mooie fiets, vooral de "aankleding" door de bijpassende accessoires is heel aantrekkelijk!
Zo'n bakelieten (ik moet eigenlijk Philite zeggen) achterlichtje is bijzonder, wel oppassen dat je het niet stoot, als verzamelaar van oude radio's weet ik hoe kwetsbaar het is,
Veel plezier ermee, en ik hoop de fiets eens te zien wanneer er weer in clubverband gereden kan worden!
Met vriendelijke groeten,
Desmond
wat een mooie fiets, vooral de "aankleding" door de bijpassende accessoires is heel aantrekkelijk!
Zo'n bakelieten (ik moet eigenlijk Philite zeggen) achterlichtje is bijzonder, wel oppassen dat je het niet stoot, als verzamelaar van oude radio's weet ik hoe kwetsbaar het is,
Veel plezier ermee, en ik hoop de fiets eens te zien wanneer er weer in clubverband gereden kan worden!
Desmond
Mooie fiets hoor ! [maar waarom die verbandtrommel achterop ?]
-
Bedankt voor de reacties! Die verband trommel (1931) paste mooi onder de leren riempjes en vond wel
Mooi zo
keer wat anders
Mooi zo
-
Zeker een heel mooie fiets. Ik heb ook een oude bakelieten radio en dat bakeliet kwetsbaar is klopt. Maar deze bakelieten achterlichtjes zijn dacht ik vrij stevig geconstrueerd.Desmond schreef: ↑23 okt 2020, 10.36 Hallo Johan,
Desmond
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Wat ik mij afvraag: waartoe dienen de stukjes touw om de achternaaf? Ik zie het wel vaker, maar ze zijn hier wel heel prominent.
Groeten,
Hans
Groeten,
Hans
Hi,
Een lus touw (of 2) of een leren riempje houdt de naaf schoon.
Gr
Jon
Een lus touw (of 2) of een leren riempje houdt de naaf schoon.
Gr
Jon
Dat zou nooit in me opgekomen zijn Jon. Geeft wel weer aan hoe fietsen in voorbije tijden werden gekoesterd, maar of het in de praktijk veel hielp...
Groet,
Hans
Groet,
Hans
-
tegenwoordig een gevlochten borsteltje, maar nog steeds gewoon te koop in diverse kleuren en diameters
/Marten
Weer wat geleerd Marten, dank. Wat een lelijke dingen trouwens.
Groet,
Hans
Groet,
Hans