Gratis omafiets jrn. 30 in Den Haag
Gratis omafiets jrn. 30 in Den Haag
We hebben er weer een: deze fiets, naar mijn idee van voor de oorlog, is voor clubleden gratis op te halen in den Haag.
Mail me maar als je wilt, de eerste die reageert krijgt de contactgegevens.
groetjes,
Maarten
Mail me maar als je wilt, de eerste die reageert krijgt de contactgegevens.
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Re: Gratis omafiets jrn. 30 in Den Haag
Ik ga deze week ahgi naar den Haag de fiets ophalen . Word vervolgd !
Dat was ff een hersen-brekertje ; maar met ahgi bedoel je als het goed ispeterbakker schreef: ↑14 nov 2020, 12.07 Ik ga deze week ahgi naar den Haag de fiets ophalen . Word vervolgd !

-
Klopt idd !!(
)
-
De fiets opgehaald. Is ( zoals verwacht) overgeschilderd. Spatborden lijken me niet origineel ( ?). Fietsbel is PJK , nooit van gehoord , zal jaren 50 zijn .. koplamp Bosch. Achternaaf , merk ken ik niet. Lamphaak heeft het mooiste kenmerk. Haas ,steenbok, paard ? Geen idee welk dier het is en welk merk daar bij hoort ! Wellicht weet iemand daar wat meer over !( en wil dat delen ...)
-
-
Het is ws een Delin uit Leuven , België. Torpedo achternaaf is van 1925.
-
Het a-typische kroonstuk van de voorvork heeft dezelfde vorm als van mijn onbekende fiets uit ongeveer dezelfde periode. Die dook toevallig ook op in Den Haag. Geen leeuwtje op de lamphaak alleen...
viewtopic.php?t=6367
viewtopic.php?t=6367
-
De moeren waar de kogels in draaien lijken idd wel hetzelfde. De balhoofdmoer op de mijne lijkt niet origineel. Zat er bij jou toevallig ook een Bosch rotodyn verlichting set op ?
PJK staat voor P.J.Kusse uit Rotterdam en in het begin ook in Goes.
Voornamelijk groothandel die ook fietsen - transportfietsen en bakfietsen verkocht.
Mijn oudste catalogus is van 1935 de jongste van 1965
Een nazaat van de familie heeft tot een jaar of 8 geleden de groothandel nog gehad onder de naam Peter van Wijk gevestigd in Bergschenhoek.
Voornamelijk groothandel die ook fietsen - transportfietsen en bakfietsen verkocht.
Mijn oudste catalogus is van 1935 de jongste van 1965
Een nazaat van de familie heeft tot een jaar of 8 geleden de groothandel nog gehad onder de naam Peter van Wijk gevestigd in Bergschenhoek.