Gazelle Populair Dienstfiets Damen Scheepswerf de Schelde

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Brinky17Kjeld

Gazelle Populair Dienstfiets Damen Scheepswerf de Schelde

Bericht door Brinky17Kjeld »

Beste mensen,

Ik ben in het bezit van een bijzondere Gazelle Populair, maar het is mij nog niet gelukt om het bouwjaar te achterhalen.

Het gaat om deze Gazelle die is gebruikt als dienstfiets van Damen op scheepswerf de Schelde in Vlissingen.
Dit wordt gekenmerkt door de 2 gele strepen en het feit dat er geen bel op zit, want dat is immers niet nodig op een scheepswerf.😁

Op het frame staat het nummer: GK901129
In de achernaaf staat: Favorit 3

Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen.

En eventueel zou ik de fiets willen verkopen aan een echte liefhebber.

Alvast bedankt.

Groetjes Kjeld 😄
20201129_141349.jpg
20201129_141833.jpg
rowejon

Re: Gazelle Populair Dienstfiets Damen Scheepswerf de Schelde

Bericht door rowejon »

Hi,
1979
Gr
Jon
Brinky17Kjeld

Bedankt. Weet u het zeker?
Ik was in de veronderstelling dat het een 7-cijferige code moest zijn, zoals in een bouwjaar tabel van Gazelle te vinden is. Bovendien was ik in de veronderstelling dat ie al wel wat ouder was.
rowejon

Bericht door rowejon »

Hi,
Ik zie dat je lid ben van de Vereniging. Heb je de boekje HOE OUD IS DEZE FIETS niet? Volgens die boek is de fiets van 1979.
Gr
Jon
de rode

Bericht door de rode »

Alleen de koplamp maak de fiets ouder ogend ;deze hoort er niet op en dat verhaaltje van de bel klinkt leuk maar dat maakt de fiets niet bijzonder - deze mist gewoon ...
m-gineering

Bericht door m-gineering »

de rode schreef: 5 dec 2020, 15.38 Alleen de koplamp maak de fiets ouder ogend ;deze hoort er niet op en dat verhaaltje van de bel klinkt leuk maar dat maakt de fiets niet bijzonder - deze mist gewoon ...
aangelaste dynamohaak
aangelaste reflectorsteun
aangelaste combinatie montageplaat voor drager, slot etc

allemaal 'modern'
/Marten
Brinky17Kjeld

Bedankt voor jullie reactie.

Ja, ik heb t boekje en ik kan t zo op internet opzoeken maar ik twijfelde of 1979 wel echt klopte.

En inderdaad, niet alles is origineel. Maar alsnog een mooi ogende fiets vind ik.

En dat met die bel is vanzelfsprekend met een knipoog, maar volgens de eerste eigenaar die bij Damen heeft gewerkt wel zeker waar. En het draagt natuurlijk bij aan de afomst en het verhaal van deze fiets.
m-gineering

Bericht door m-gineering »

Brinky17Kjeld schreef: 5 dec 2020, 18.39 En dat met die bel is vanzelfsprekend met een knipoog, maar volgens de eerste eigenaar die bij Damen heeft gewerkt wel zeker waar. En het draagt natuurlijk bij aan de afomst en het verhaal van deze fiets.
Ik denk niet dat een gemiddelde fietsbel opgewassen is tegen de herrie op een scheepswerf. Dan heb je een scheepshoorn nodig. Nog beter, zelf zorgen dat je niet geplet wordt ;)
/Marten
Plaats reactie