Hallo beste fietsliefhebbers,
Ik had deze fiets al eens geplaatst op de Facebookpagina.
Het is een leuk voorbeeld van hoe men in de hongerwinter naar het oosten van het land kwam om voeding te zoeken.
Niet echt een fiets om op te fietsen maar wel leuk voor display. Deze stond ook in het rijwielmuseum van Ommen. helaas is het museum dicht. Het pand is verkocht. We moeten opzoek naar een ander pand.
Het is vermoedelijk een magneet volgens Herbert Kuner.
Hongerwinter rijwiel 1929 vermoedelijk van het merk Magneet
-
Re: Hongerwinter rijwiel 1929 vermoedelijk van het merk Magneet
Hallo Johan,
bedankt voor het plaatsen van de foto's van deze interessante fiets!
Ik vind vooral de banden een goed voorbeeld hoe men destijds het gebrek aan banden heeft opgelost, dit zal in ieder geval beter hebben gewerkt dan op de kale velgen te rijden!
Als je er goed bij stilstaat dat dit nodig was om te overleven, dan besef je hoe goed we het nu hebben!
Met vriendelijke groet,
Desmond
bedankt voor het plaatsen van de foto's van deze interessante fiets!
Ik vind vooral de banden een goed voorbeeld hoe men destijds het gebrek aan banden heeft opgelost, dit zal in ieder geval beter hebben gewerkt dan op de kale velgen te rijden!
Als je er goed bij stilstaat dat dit nodig was om te overleven, dan besef je hoe goed we het nu hebben!
Met vriendelijke groet,
Desmond
- Jeroen Zuiderwijk
Re: Hongerwinter rijwiel 1929 vermoedelijk van het merk Magneet
Een mooie tijdscapsule!
Je noemt het oosten van Nederland, dan was hij een eind weg van waar hij gekocht is.
Je noemt het oosten van Nederland, dan was hij een eind weg van waar hij gekocht is.
Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/