restauratie van een gazelle d10 zwanenhals uit 66

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
Plaats reactie
Elibert van Dalen
Berichten: 745
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

restauratie van een gazelle d10 zwanenhals uit 66

Bericht door Elibert van Dalen »

heb een tijd terug een 6tal oldtimers gekocht voor de verkoop. nu zat daar een gazelle d10 zwanenhals tussen. ik de hele serie gekocht eigenlijk mede door deze fiets wilde hem hebben. helaas stonden er verkeerde wielen in en was ze wat verwaarloost.
na een tijd zoeken naar de geschikte wielen 28x1/5 niks kunnen vinden. nu een set nieuwe westwood model wielen gekocht met helaas wel foute naven. ik zoek gestaag verder voor origineel. (ben nogal van het originele namelijk) verder heb ik een gazelle slot opgezet. gazelle verlichting. gazelle bel. nieuw gazelle zadel uit die tijd. nieuwe kettingkast. jasbeschermers. goed ontdaan van vliegroest. enz enz. het aparte aan deze fiets zijn de versieringen. zo staat er een versiering op het spatbord wat van een sport luxe afkomt. nederlands fabrikaat staat op het achterspatbord. en aparte transfers. al met al een mooie aanwinst voor mijn verzameling. hierbij 2 foto. van eerst en nu. (voor verdere foto,s kun je me op picasa opzoeken daar staat een uitgebreide fotosessie..
Afbeelding

Afbeelding
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3856
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: restauratie van een gazelle d10 zwanenhals uit 66

Bericht door maartenB »

Hoi Elibert,
Het is een schitterende fiets aan het worden. Maar naven en velgen uit die tijd zijn toch niet dermate zeldzaam dat je het verkeerde spul erin moet zetten? Velgen heb ik je aangeboden, voornaaf had je zelf nog, dus je hoeft enkel in te spaken?
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Elibert van Dalen
Berichten: 745
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: restauratie van een gazelle d10 zwanenhals uit 66

Bericht door Elibert van Dalen »

ik heb denk een aantal maanden een zoekertje op mp gehad voor deze velgen,. maar ik wil nu bij nader inzien zwarte velgen. dit zijn ook namaak velgen. ze zijn schijnbaar niet te vinden. heb 2 reacties gehad. de 1 was van jou inderdaad. de ander had roestige exemplaren. de naven is niet zon probleem inderdaad, ik had een mooi wiel maar dat bleek een 26 formaat helaas met sturmey remnaaf uit 67.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Plaats reactie