B & W naven Bayliss Willey
-
B & W naven Bayliss Willey
Iemand een idee of Bayllis willey naven te dateren zijn.
De terugtrapremnaaf op de foto’s die gedemonteerd is komt uit een fiets die aan de hand van Framenummer uit 1940 gedateerd is.
Als je de onderdelen van de naaf bekijkt zie je dat er her en der 40 op staat. Je zou haast denken 1940 inderdaad.
Misschien kunnen de andere bezitters van zo’n naaf ook eens het binnenwerk bekijken en dit hier delen. Ben benieuwd of deze naven te dateren zijn en wat jullie mening is.
De terugtrapremnaaf op de foto’s die gedemonteerd is komt uit een fiets die aan de hand van Framenummer uit 1940 gedateerd is.
Als je de onderdelen van de naaf bekijkt zie je dat er her en der 40 op staat. Je zou haast denken 1940 inderdaad.
Misschien kunnen de andere bezitters van zo’n naaf ook eens het binnenwerk bekijken en dit hier delen. Ben benieuwd of deze naven te dateren zijn en wat jullie mening is.
Re: B & W naven Bayliss Willey
Ik heb ook zo’n coaster brake en zal morgen even kijken of ik iets kan vinden over het bouwjaar.
Ik wilde er ooit een wiel mee maken en kwam er achter dat de spaakgaten bedoeld zijn voor spaak 14.
Dat is voorlopig alle info die ik er over kan geven.
Ik wilde er ooit een wiel mee maken en kwam er achter dat de spaakgaten bedoeld zijn voor spaak 14.
Dat is voorlopig alle info die ik er over kan geven.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
-
Ben benieuwd
Ik heb de naaf open gemaakt maar er zijn onderdelen vervangen.
Alle onderdelen die nog origineel waren hadden geen stempels ingeslagen. Nergens een jaartal te zien
Het logo is verschillend en de remhevel is ook anders.
Ik weet niet welke naaf de oudste is.
Alle onderdelen die nog origineel waren hadden geen stempels ingeslagen. Nergens een jaartal te zien
Het logo is verschillend en de remhevel is ook anders.
Ik weet niet welke naaf de oudste is.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
- Jeroen Zuiderwijk
Het zijn in ieder geval andere remhevels dan ik in advertenties heb gezien. In de advertenties uit 1935 t/m 1940 staat hij zo afgebeeld:
Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/
- Jeroen Zuiderwijk
Dat lijkt me een handelsmonster.
Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/
Okay bedankt
-
Bedankt voor het kijken. Ik heb ook nog zo’n naaf in een oude transportfiets zitten als ik tijd heb zal ik die eens loshalen.
De stijl en het lettertype zeggen mij dat deze B&W-naaf ouder is.

Ik ben een fietsjereeeeek, ik ben een fietsjereeeeeeeek!!!