Af en toe probeer ik op te ruimen en dan komen er dingen te voorschijn waar ik zeker weten echt niets mee ga doen, maar waarmee ik misschien iemand anders een plezier doe.
Daarom graag gratis af te halen in Amsterdam: een 28 x 1 1/2 achterwiel met Sturmey Archer Dynohub naaf en een 20" velg met rare maat (ETRTO 432).
Achterwiel met Sturmey Archer Dynohub naaf.
40 spaken.
Datum op de naaf "2 77".
Velg 20".
Als ik het goed heb is dit een velg van 20 x 1 1/2, ETRTO 432. Ik heb er zelf nog nooit een band voor kunnen vinden, maar wie weet is er iemand hier die al jaren een 20 x 1 1/2 band heeft en nog nooit een velg voor heeft kunnen vinden?
Ik kom er graag van af maar ik krijg het niet over mijn hart om het in de oud ijzer bak te pleuren.
Dynohub achterwiel en rare maat 20" velg
-
Re: Dynohub achterwiel en rare maat 20" velg
Dag tdebruin,
Ik heb geen belangstelling, maar heb wel een paar vragen:
* Is de naaf van de Dynohub een 4- of een 3-versnellingsvariant?
* Heb je de velg ook geprobeerd te combineren met een 438 (20 x 1 3/8)-band? Dat is een gangbaarder maat, die er het dichtst in de buurt zit.
(Ik heb verschillende bandenleveranciers en niet EEn kan een 432 leveren.)
Dirk
Ik heb geen belangstelling, maar heb wel een paar vragen:
* Is de naaf van de Dynohub een 4- of een 3-versnellingsvariant?
* Heb je de velg ook geprobeerd te combineren met een 438 (20 x 1 3/8)-band? Dat is een gangbaarder maat, die er het dichtst in de buurt zit.
(Ik heb verschillende bandenleveranciers en niet EEn kan een 432 leveren.)
Dirk
Hallo Dirk,
het is een AG naaf, drie versnellingen dus gewoon. Deze:
https://www.sheldonbrown.com/sturmey-archer/ag.html
Ik zal eens kijken of ik ergens een 20 1 3/8 band heb - goed idee. Ik vrees dat 6 mm verschil te groot is, maar proberen is weten
.
Mvg anton.
het is een AG naaf, drie versnellingen dus gewoon. Deze:
https://www.sheldonbrown.com/sturmey-archer/ag.html
Ik zal eens kijken of ik ergens een 20 1 3/8 band heb - goed idee. Ik vrees dat 6 mm verschil te groot is, maar proberen is weten

Mvg anton.
-
Dag Anton,
Ik dacht dat een Dynohub mEt versnellingen per definitie een FG4-vierversnellingsversie was (zoals ik die heb, uit 1953); weer wat geleerd vandaag.
Als je de band probeert En je kunt kiezen, neem dan een 40-438 (Engels: 20 x 1 3/8 x 1 1/2, Duits: 20 x 1 1/2 x 1 3/8 Frans: 500 x 38A), al vrees ik dat die net zo moeilijk te vinden is als de 432.
Dirk
Ik dacht dat een Dynohub mEt versnellingen per definitie een FG4-vierversnellingsversie was (zoals ik die heb, uit 1953); weer wat geleerd vandaag.

Als je de band probeert En je kunt kiezen, neem dan een 40-438 (Engels: 20 x 1 3/8 x 1 1/2, Duits: 20 x 1 1/2 x 1 3/8 Frans: 500 x 38A), al vrees ik dat die net zo moeilijk te vinden is als de 432.
Dirk