Ik ben NIEUW
-
Ik ben NIEUW
Ja 'tis nen Belg....raar maar waar !!
Ik verzamel fietsen, indien nodig restaureer ik ze , volledig strippen , en terug schilderen MET de borstel (marterhaar)
lijntjes trekken , en terug in elkaar....een pracht van een hobby , geduld is wel nodig....het meeste doe ik zelf , tot zelfs de lederen tasjes , naaiën met de hand , uiteraard leer je dit niet op één dag , maar ik ben er nu al twintig jaar zot van , van die hobby en alle dagen vind je wel wat anders, ziezo een kleine introduktie....later stuur ik wel wat foto's door, en enkele verhalen, tot schrijfs !!
Aan allen, mijn beste wensen voor 2013
Grtjs
Tsoezeroeleke
Ik verzamel fietsen, indien nodig restaureer ik ze , volledig strippen , en terug schilderen MET de borstel (marterhaar)
lijntjes trekken , en terug in elkaar....een pracht van een hobby , geduld is wel nodig....het meeste doe ik zelf , tot zelfs de lederen tasjes , naaiën met de hand , uiteraard leer je dit niet op één dag , maar ik ben er nu al twintig jaar zot van , van die hobby en alle dagen vind je wel wat anders, ziezo een kleine introduktie....later stuur ik wel wat foto's door, en enkele verhalen, tot schrijfs !!
Aan allen, mijn beste wensen voor 2013
Grtjs
Tsoezeroeleke
Re: Ik ben NIEUW
wees welkom! wil graag wat van je ambachtskunst zien.
groeten,
arjan
groeten,
arjan
-
Dag meneer de Belg,
Ik ben ook zeer benieuwd naar uw restauratie's
Met vriendelijke groet,
Michiel
Ik ben ook zeer benieuwd naar uw restauratie's
Met vriendelijke groet,
Michiel

-
Het doet ontzettend deugd, om welkom te zijn op dit FORUM, ik weet het, de fiets in België is een vervlogen item op internet, je vind er praktisch niets over terug, zelden vind je wat informatie.....de reden waarom, iedere fietwinkel , of zaak maakte zijn EIGEN merk fiets, fabrieken bestonden niet, met uitzondering van F.N (Fabriquation National) in het Frans omdat de fabriek in Herstal staat ( nog steeds)maar zoals jullie weten maakte men fietsen,moto's en auto's onze Belgische trots, maar in oorlogstijd maakte men wapens, en dit is tot nu toe zo gebleven ( spijtig) Ik zal vlug eens tellen hoeveel merken er bestonden in België ik heb een lijst volgens alphabet.Maar zelf heb ik ook opzoekingen gedaan, naar het merk "PLUM " - "GROENE LEEUW" - "POLE NORD" - "THE MODERN" de vroegere grote merken en voorlopers van de LICHTE FIETS voor Wielrenners (hebben ook wielerploegen gehad)
Tot schrijfs voor het vervolg.
Tot schrijfs voor het vervolg.
-
Laten wij er geen doekjes omwinden, maar eens recht voor de raap zijn, ik vind dit zo vervelend een nic naam daarom, mijn naam is Van de Perre Jean en wonende in Gent de Hoofdstad van Oost - Vlaanderen , menig project staat op mijn facebook foto's, misschien gemakkelijker ik zoek nog hoe ik foto's op dit forum kan plaatsen.
Tot schrijfs
Jean
Tot schrijfs
Jean
Hallo Jean,
ten eerste welkom op het forum, en gij zijt een druk baasje aan je foto's op facebook te zien. Heb je ook van die uitgebreide reportages van de restauratiewerkzaamheden van je rijwielen? Zoals je ze wel hebt van de kinderwagen? Leuk die foto's van de IVCA rally in Gent.
Groeten, Martin Hagen
ten eerste welkom op het forum, en gij zijt een druk baasje aan je foto's op facebook te zien. Heb je ook van die uitgebreide reportages van de restauratiewerkzaamheden van je rijwielen? Zoals je ze wel hebt van de kinderwagen? Leuk die foto's van de IVCA rally in Gent.
Groeten, Martin Hagen
Ach Jean,
Leuk je hier weer te zien, als ik mij niet vergis hebben wij tijdens de centennial in Gent dit voorjaar nog een stuk opgefietst!
Als het plaatsen van foto's moeite kost: meld het gewoon even, dan kunnen wij wel helpen.
groet!
Maarten (in Gent met hoge bi en met hoge Fongers met dubbele bovenbuis)
Leuk je hier weer te zien, als ik mij niet vergis hebben wij tijdens de centennial in Gent dit voorjaar nog een stuk opgefietst!
Als het plaatsen van foto's moeite kost: meld het gewoon even, dan kunnen wij wel helpen.
groet!
Maarten (in Gent met hoge bi en met hoge Fongers met dubbele bovenbuis)
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Ondertussen alles geteld (merken) 762 tot op heden, van A tot Z over geheel België.
Ik heb op Facebook mijn fiets "THE MODERN" geplaatst,van bij het vinden er van tot het einde van de restauratie, veel kijkplezier.
Natuurlijk heb ik niet van alle fietsen die ik heb gerestaureerd foto's.....en heb ook maar 5 jaar een computer, en digitaal foto apparaat.Uiteraard was er veel meer,maar dit zullen enkel foto's zijn die ik zal inscannen.
Tot schrijfs, Jean
Ik heb op Facebook mijn fiets "THE MODERN" geplaatst,van bij het vinden er van tot het einde van de restauratie, veel kijkplezier.
Natuurlijk heb ik niet van alle fietsen die ik heb gerestaureerd foto's.....en heb ook maar 5 jaar een computer, en digitaal foto apparaat.Uiteraard was er veel meer,maar dit zullen enkel foto's zijn die ik zal inscannen.
Tot schrijfs, Jean
-
Hallo Jean, kun je een linkje geven dat ik je kan vinden op facebook?
groeten van een kleine verzamelaar.
Michiel
groeten van een kleine verzamelaar.
Michiel

-
Ga naar Facebook onder de naam Van de Perre Jean
ondertussen heb ik ook mijn herenfietstasje er op geplaatst
Grtjs
Jean
ondertussen heb ik ook mijn herenfietstasje er op geplaatst
Grtjs