zojuist me voorgesteld en direct maar mijn eerste vraag.
Ik heb uit Frankrijk een oude kinderkoersfiets meegenomen, die wel wat liefde kon gebruiken.
het grootste probleem is de kromme voorvork. Deze staat naar achteren gebogen; zover dat je als je stuurt tijdens het trappen met je tenen tegen het voorwiel komt.
Ik heb de voorvork ondertussen gedemonteerd; dat ging op zich best makkelijk eigenlijk. Wel rammelden de losse kogeltjes uit hun lagerschalen, maar ik gok dat ik de meeste terug gevonden heb

Mijn vraag is wat nu handig is, recht (laten) buigen of vervangen?
Het fietsje zal een Frans bouwsel zijn (merk geen idee) en de wielen zijn 22 inch; dat maakt de keuze nogal beperkt.
Ik zie voor normale kinder fietsjes wel nieuwe 22 inch voorvorken te koop en ik zou ook een ander oud kinderfietsje als donor kunnen gebruiken, maar ik zie niet veel 22 inch racefietsjes te koop. Ik zou hem ook zelf recht kunnen buigen maar heb daar geen ervaring mee. Mogelijk dat er adresjes zijn om dit te laten doen?
De bedoeling is vooral om het fietsje weer goed rijdbaar te maken! Ik verwacht niet dat deze nog geschikt is voor een historisch verantwoorde restauratie...
Hoor graag jullie mening/tips/trucs.
grt
Cor