Fongers of niet?
Fongers of niet?
Hallo, gisteren een oude fiets gekocht
Fongers staat er op het stuur ,nog geen framenummer gevonden ,maar ziet er wel orgineel uit ...
Op de achtervork staat nr 33128
Onder de trapas waarschijnlijk 265
Frame maat 61 cm
Sturmey Archer 3 versnellingen inslag 52
Dynamo en koplamp Lucia , achterlampje Koets B met verklikker
36 spaken in de 28 inch wielen
Fiets is (deels?) over geverfd
De banden wat opgepompt en fietsen !
Alleen springt hij steeds uit zijn 2e versnelling
Hopelijk kunnen jullie mij hier helpen
Groet'n André Otten
Fongers staat er op het stuur ,nog geen framenummer gevonden ,maar ziet er wel orgineel uit ...
Op de achtervork staat nr 33128
Onder de trapas waarschijnlijk 265
Frame maat 61 cm
Sturmey Archer 3 versnellingen inslag 52
Dynamo en koplamp Lucia , achterlampje Koets B met verklikker
36 spaken in de 28 inch wielen
Fiets is (deels?) over geverfd
De banden wat opgepompt en fietsen !
Alleen springt hij steeds uit zijn 2e versnelling
Hopelijk kunnen jullie mij hier helpen
Groet'n André Otten
Laatst gewijzigd door Debeer73! op 19 sep 2021, 14.57, 5 keer totaal gewijzigd.
"Beter is de vijand van het goede"
Re: Fongers of niet?
En nog één
Wellicht kan het foto's versturen anders
Wellicht kan het foto's versturen anders
Het beste uitsluitsel of het een Fongers is zal al dan niet op de onderste balhoofdlug staan ingeslagen. Daar zal bij uw fiets bijvoorbeeld H60 of HF60 kunnen staan.
Wat betreft de versnellingen en andere draaiende delen. Mijn ervaring is dat alle draaiende delen schoongemaakt en doorgesmeerd en kleine versleten delen vervangen moeten worden om het geheel weer soepel lopend te krijgen. Dit is vaak decennia niet meer gedaan, dus draait alles nu in uitgehard of vervuild vet.
Wat betreft de versnellingen en andere draaiende delen. Mijn ervaring is dat alle draaiende delen schoongemaakt en doorgesmeerd en kleine versleten delen vervangen moeten worden om het geheel weer soepel lopend te krijgen. Dit is vaak decennia niet meer gedaan, dus draait alles nu in uitgehard of vervuild vet.
Sportief fietsend!
Bedankt voor de reactie Durabo
iemand heeft al eens gezocht op de bovenste balhoofd lug zo het lijkt , zelf al zadelpenlug ingesmeerd met afbijt en daar stond ( links ) niks
Nu eerst linker balhoofd lug maar proberen neem ik aan
Word vervolgd
iemand heeft al eens gezocht op de bovenste balhoofd lug zo het lijkt , zelf al zadelpenlug ingesmeerd met afbijt en daar stond ( links ) niks
Nu eerst linker balhoofd lug maar proberen neem ik aan
Word vervolgd
Ik vind dat er een erg mooi zadel op zit, welk merk staat er in het leer ingeslagen? Wellicht is het zadel ouder dan de fiets.
Sportief fietsend!
Het is een leper zadel
Gisteren even wat ( Indonesische?) Filmpjes bekeken over Fongers H60 en toen dacht ik ,dat is 'm gewoon
Maar ook onderste balhoofd lug links staat niks op , misschien is het frame een keer vervangen ,maar dan wel heel secuur
in het ergste geval heb ik alleen een Fongers stuur
Gisteren even wat ( Indonesische?) Filmpjes bekeken over Fongers H60 en toen dacht ik ,dat is 'm gewoon
Maar ook onderste balhoofd lug links staat niks op , misschien is het frame een keer vervangen ,maar dan wel heel secuur
in het ergste geval heb ik alleen een Fongers stuur

-
Beste Debeer,
Afbijt vind ik niet de beste methode om een ingeslagen nummer te vinden, dat is een beetje met een kanon op een mug schieten: het werkt, maar het kan ook met minder 'geweld'.
Er zijn minder destructieve manieren. Hier op het forum kun je ze ongetwijfeld vinden.
Dirk
Afbijt vind ik niet de beste methode om een ingeslagen nummer te vinden, dat is een beetje met een kanon op een mug schieten: het werkt, maar het kan ook met minder 'geweld'.
Er zijn minder destructieve manieren. Hier op het forum kun je ze ongetwijfeld vinden.
Dirk