Het is een Gazelle A met framenummer 1959744, wat zou moeten betekenen dat de fiets uit 1965 komt? Het model kan ik met deze naam nergens terugvinden, maar het staat toch echt op het frame.
Het is blijkbaar oorspronkelijk een politiefiets geweest en voor zover ik kan zien is de fiets nog behoorlijk origineel. Hij is met ~60cm te klein voor mij, maar ik wil de fiets denk ik goed schoonmaken en daarna in de vernis of gekookte lijnzaadolie zetten om de originele verf te bewaren. Hier en daar de roest verwijderen met rustyco roestoplosser, alle lagers en naven opnieuw smeren en misschien de wielen herbouwen met moderne rvs spaken en dan creme banden erop. Daarna waarschijnlijk op Marktplaats, maar als ik er zelf op pas (ik rijdt 63-66cm frames) dan wil ik er misschien nog wel iets mooiers van maken. Een leuke Shutter Precision naafdynamo en verborgen LED-verlichting zijn dan misschien ook nog wel een optie.
Torpedo terugtraprem, pinstriping op alle onderdelen, Invicta dynamo en een mooie Gazelle standaard.
Alle lakdoeken onderdelen zijn behoorlijk vergaan, dus ik weet niet of ik daar iets mee kan doen? Opmerkingen en tips hoe ik de fiets het beste kan opknappen worden gewaardeerd.

Vragen die ik heb zijn bijvoorbeeld:
- Kan ik de fiets het beste met gekookte lijnzaadolie insmeren of is overspuiten met een blanke lak beter?
- Kunnen de lakdoeken onderdelen nog gerestaureerd worden, of is vervangen door moderne exemplaren beter?
- De chromen onderdelen kunnen het beste met zilverfolie en water gedaan worden toch?
- Speciale aandacht voor bepaalde onderdelen nodig?