Oliebad kettingkasten Simplex en Locomotief tbv merkplaatjes

Plaats reactie
JocoFoto

Oliebad kettingkasten Simplex en Locomotief tbv merkplaatjes

Bericht door JocoFoto »

De kettingkasten zijn niet het bijzondere, maar op beide zitten de merkplaatjes. En mijn ervaring is dat die plaatjes weleens ontbreken. Ze zijn dan erg moeilijk te vinden, tenzij je er een hele fiets voor koopt.

Dus als iemand nog op zoek is naar een Simplex en/of Locomotief merkplaatje voor op de kettingkast, stuur maar een PM.
www.joco.me voor meer (fietsen)foto's
Fongers1952

Re: Oliebad kettingkasten Simplex en Locomotief tbv merkplaa

Bericht door Fongers1952 »

download (2).jpg
download (2).jpg (6.06 KiB) 5438 keer bekeken
Ik heb er ook één in de aanbieding, een oliebadkettingkast van ENR Burgers een prachtig merkplaatje. Hij is NOS en onbeschadigd, het enige probleem is dat het achterste stuk van de kettingkast ontbreekt. Laat me maar weten als er belangstelling is.

Gr, Peter
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
JocoFoto

Bericht door JocoFoto »

Als verschil - de Burger kast is voorzien van een transfer. De Simplex en Locomotief kasten hebben een los metalen plaatje dan er nog al eens afvalt. Je kan dus een ontbrekend plaatje vervangen.
regina

Bericht door regina »

hai jocofoto ik heb een locomotief kruisframe brons/goudkleurig waar er geen opzit nou weet ik niet zeker of hij er ooit opgezeten heeft heb je een foto voor me waar hij op de kettingkast zit misschien. en heb je hem nog zoja wat zit er voor onkosten aan qua verzenden enz groetjes regina
JocoFoto

Bericht door JocoFoto »

Hallo Regina,

Je kan heel makkelijk herkennen of er een plaatje op heeft gezeten. Er zit dan namelijk een rechthoekige verdieping in de kettingkast. Misschien hadden Locomotief oliebad kettingkasten van voor circa 1954 een transfer, na die tijd hadden ze altijd eentje met een plaatje. Als voorbeeld plaats ik hier de Simplex kast, de Locomotief is hetzelfde alleen dan in betere staat.

Afbeelding
regina

Bericht door regina »

hai jocofoto bedankt voor de info ik ging nog even kijken maar hij zit er wel op en de andere hebben linnen kasten dus als je hem wil bewaren voor een ander is okay maar als je hem toch kwijt wil ben ik nog steeds wel geintresseerd groetjes regina
Plaats reactie