Watertandend zie ik soms afbeeldingen voorbij komen van (in dit geval Italiaanse fietsen met) zeer fraaie fietssturen, weet iemand waar dergelijke exemplaren te verkrijgen zijn? Of heeft iemand er een te koop?

Dat doen ze in ieder geval heel veel. Vaak in combinatie met auto's en motorfietsen. Italianen voelen zich helaas over het algemeen wat minder senang dan wij op Engelstalige platforms (zoals ebay en de bekende klassieke-fietsenfora), en het loont dan ook de moeite om rond te struinen op Italiaanse sites. Subito.it is de Italiaanse Marktplaats, en zelf ben ik lid van het BDC-MAG-forum, dat ook een subforum voor klassieke fietsen (vooral racefietsen) heeft:thijsschuitman schreef: ↑10 dec 2021, 11.34 Heel mooi! Begrijp ik goed dat zij vooral op bijeenkomsten en markten verhandelen? Of zijn er ook (bij ons bekende) sites waar vraag en aanbod elkaar treft?
Of het prettig werkt, weet ik niet (ik vermoed van niet), maar het staat wel verschrikkelijk cool.marco verbaant schreef: ↑10 dec 2021, 12.04 de fietsen lijken uitgerust met de Campagnolo Parigi-Roubaix derailleur, waarbij je met de ene hevel de achteras ontkoppelt en met de andere schakelt. Waarna het wiel weer geborgd wordt met de eerstgenoemde hevel. In de vertande achterpat.