Restaureren of recyclen
Geplaatst: 14 mar 2023, 19.24
In oldtimerland brommers/fietsen lijkt restaureren tegenwoordig uit den boze.
Maar wat te doen met incomplete en in slechte staat zijde projecten die eigenlijk nog te leuk zijn voor het oud ijzer?
Persoonlijk koop ik graag van dit soort projecten. Om me creatief op te botvieren.
Krijg op dit soort leuke fietsen die hier uit voortkomen vaak leuke reacties maar ook veel het is niet origineel meer!
Van de ene kant trek ik me daar niet zo veel van aan. Omdat ik weet wat voor schroot het was voor ik begon en ik deze fiets toch maar weer van het oud ijzer gered heb. Van de andere kant denk ik dit best een leuke discussie is voor dit forum?
Een paar geleden kocht ik van Peter Bakker een Locomotief kruisframe in niet al te beste staat. Deze naar eigen smaak toch weer zwart een nieuw leven gegeven als een heel leuk fietsje voor mijn vrouw.
Tijdens fietstochtjes kreeg ik het op mijn dak alle aandacht naar mijn blauwe Motobecane porteur uitging. Dus meer opviel.
Met andere woorden kun je voor mij ook een opvallender exemplaar maken en dan gelijk een paar versnellingen en handremmen. Maar wel weer een Locomotief kruisframe. Dus een nieuw project om me op te botvieren.
De verkoper op MP. Kwam met allerlei ideeën om de de gescheurde gedeukte originele velg waar het chrome in lapjes vanaf kwam te herstellen. De fiets was ooit bruin af fabriek maar veranderd in een andere tint genaamd roest.
Niet redden in originele staat als je het mij vraagt. En van een Locomotief kruisframe uit 1952 is ook weer niet heel bijzonder.
En nog genoeg mooi bewaarde exemplaren van over.
Dus een nieuw project. En helaas voor de verkoper is de velg toch richting oud ijzer vertrokken. En de andere goede naar een vriend dus gered!
Een Locomotief kruisframe staat op 26” wielen. Ik hou van goed gevulde spatborden. Zou 28 x 1 3/8 passen? Met een beetje werk wel. Een luchtiger ketting scherm en dan nog een kleurtje.
Recycling hate it or love it denk ik?
Wordt vervolgd.
Groeten Martijn
Groeten Martijn
Maar wat te doen met incomplete en in slechte staat zijde projecten die eigenlijk nog te leuk zijn voor het oud ijzer?
Persoonlijk koop ik graag van dit soort projecten. Om me creatief op te botvieren.
Krijg op dit soort leuke fietsen die hier uit voortkomen vaak leuke reacties maar ook veel het is niet origineel meer!
Van de ene kant trek ik me daar niet zo veel van aan. Omdat ik weet wat voor schroot het was voor ik begon en ik deze fiets toch maar weer van het oud ijzer gered heb. Van de andere kant denk ik dit best een leuke discussie is voor dit forum?
Een paar geleden kocht ik van Peter Bakker een Locomotief kruisframe in niet al te beste staat. Deze naar eigen smaak toch weer zwart een nieuw leven gegeven als een heel leuk fietsje voor mijn vrouw.
Tijdens fietstochtjes kreeg ik het op mijn dak alle aandacht naar mijn blauwe Motobecane porteur uitging. Dus meer opviel.
Met andere woorden kun je voor mij ook een opvallender exemplaar maken en dan gelijk een paar versnellingen en handremmen. Maar wel weer een Locomotief kruisframe. Dus een nieuw project om me op te botvieren.
De verkoper op MP. Kwam met allerlei ideeën om de de gescheurde gedeukte originele velg waar het chrome in lapjes vanaf kwam te herstellen. De fiets was ooit bruin af fabriek maar veranderd in een andere tint genaamd roest.
Niet redden in originele staat als je het mij vraagt. En van een Locomotief kruisframe uit 1952 is ook weer niet heel bijzonder.
En nog genoeg mooi bewaarde exemplaren van over.
Dus een nieuw project. En helaas voor de verkoper is de velg toch richting oud ijzer vertrokken. En de andere goede naar een vriend dus gered!
Een Locomotief kruisframe staat op 26” wielen. Ik hou van goed gevulde spatborden. Zou 28 x 1 3/8 passen? Met een beetje werk wel. Een luchtiger ketting scherm en dan nog een kleurtje.
Recycling hate it or love it denk ik?
Wordt vervolgd.
Groeten Martijn
Groeten Martijn