Iemand enig idee van welk merk deze omafiets kan zijn?Helaas flink overgelakt, dus niks meer terug te vinden van een merk..Op het balhoofd geen gaatjes, dus het is een fiets met transfer geweest. Verdere eigenschappen: Fongers stuur en Empo crank, Wilhelmina zadel etc..Naven lijken me wel origineel: voor een erg dikke Bayless Whiley naaf met schuifklem op het smeergaatje en achter oude naaf met koperen smeernippel,maar helaas chroom eraf, dus onleesbaar, achterwiel is goud met rood gebiest. Framenummer staat links van onder naar boven: 7635 en onder de trapasbracket staat een 'H' dan een soort logo en dan '45' en nog een '1'daaronder?
De foto's:
groetjes, Nick
Bijlagen
rood1.jpg (105 KiB) 8290 keer bekeken
rood7.jpg (80.47 KiB) 8290 keer bekeken
rood4.jpg (70.9 KiB) 8290 keer bekeken
rood2Bayliss-Wileyvoornaaf.jpg (82.77 KiB) 8290 keer bekeken
Ik weet niet zo veel van omafietsen en het enige wat ik er van kan zeggen is dat die Bayliss Whiley naven niet zo vaak voorkomen.
Ik heb er zelf een voor een transportfiets en die ziet er net zo uit als naven van het merk British Hub.
De leeftijd van de moet ergens tussen de jaren 20 en 40 liggen.
Het logo op het brackethuis is waarschijnlijk van de fabrikant van de lugs.
De '45' op de onderzijde van het bracket kan heel goed de diameter aangeven. De moeite waard om dat even na te meten. Jammergenoeg kennen we het merk niet, wellicht dat er dan een datering mogelijk was.
Overigens is er een kans(je) dat er in de binnenkant van de voornaaf (as) of eventueel op de trapas een jaartal te vinden is.
Thx voor de tip, dat zal ik morgen eens nameten!
Ja ik heb op elke plaats waar een merktransfer kon zitten, wat geschuurd, maar helaas niets gevonden..
Dat zou idd ook nog kunnen ja, maar dan moet ik alles weer uit elkaar gaan trekken
JocoFoto schreef:De '45' op de onderzijde van het bracket kan heel goed de diameter aangeven. De moeite waard om dat even na te meten. Jammergenoeg kennen we het merk niet, wellicht dat er dan een datering mogelijk was.
Overigens is er een kans(je) dat er in de binnenkant van de voornaaf (as) of eventueel op de trapas een jaartal te vinden is.
Gezien de weinige reacties...in mijn eigen bescheiden archiefje gezocht en kwam bij toeval een fiets tegen met dezelfde bracketas en tekens er onder Hoogstwaarschijnlijk is deze fiets dus van het merk Stokvis En dat komt dan weer overeen met dat er voor geen gaatjes zaten voor het balhoofplaatje.
'k Ben nieuwsgierig naar de achternaaf die er in zit.
Heb je daar detailfoto's van of kan je die maken
Je weet maar nooit wat daar in zit.
Ik heb nog een achternaaf van Bayliss Whiley liggen met spaakgaten voor spaak 14. 'Voorwielspaken' dus en die is ook maar zo via een soort sloopfiets bij mij terecht gekomen.