Philips elektrische fiets

Vragen, discussies en info over tandems, driewielers, cardan aangedreven fietsen, vouwfietsen etc.
Plaats reactie
maartenB

Philips elektrische fiets

Bericht door maartenB »

Beste mensen, Wie kan me vertellen waar het resterende exemplaar is van de elektrische fiets van Philips , die kort voor de oorlog (ik meen experimenteel) is gemaakt?
Ik heb er weleens over gelezen maar weet niet meer waar....
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
cymota

Re: Philips elektrische fiets

Bericht door cymota »

In het Nederlands Elektriciteitsmueum zou een Juncker met Philips motor moeten staan.
De N.V Philips Gloeilampenfabriek presenteert in mei 1932 een fiets die wordt aangedreven door een elektromotor. De motor wordt geproduceerd door de firma EMI te Utrecht en de 12 Volt accu’s komen van Varta.
Philips verleent vijf Nederlandse fietsfabrieken het recht om de elektrische fiets te bouwen. Dit zijn Burgers ENR te Deventer, de Gazelle rijwielfabriek te Dieren, de Jüncker rijwielfabriek te Rotterdam, de Simplex machine- en rijwielfabriek te Amsterdam en de Handelsmaatschappij R. S. Stokvis & Zn. te Rotterdam.
Bijlagen
Philips Elektrische fiets ENR.jpg
Philips Elektrische fiets ENR.jpg (439.92 KiB) 4695 keer bekeken
peterl

Re: Philips elektrische fiets

Bericht door peterl »

Het museum aan de Hoogte Kadijk is gesloten en de collectie is ondergebracht bij het Nemo in Amsterdam.De fiets wordt af en toe tentoongesteld dus bellen.
Plaats reactie