Raleigh kruisframe van 1922

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1589
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Raleigh kruisframe van 1922

Bericht door Fotomaan »

Hoi Yorick,

Het maakt mij niet zo heel veel uit waar ik het kan laten doen. België zou wat mij betreft ook nog kunnen omdat ik in Tilburg zit.
Maar het moet natuurlijk weer voor niets ;)
Het liefst krijg ik er geld bij vandaar dat ik bereid ben om even te zoeken en eventueel voorwerk te doen.
En dan kom ik net als jij met vragen als 'moet ik het stralen' of ontchromen en hoe doen we dat dan weer :?:

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Maarten Waarlé
Berichten: 2377
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Raleigh kruisframe van 1922

Bericht door Maarten Waarlé »

Hoi Michiel,
Wat ik me afvraag, hoe zit het eigenlijk met de velgmaat van jouw kruisframe? Bij mijn weten zijn de transportfietsbanden geschikt voor de velg 28x 1 5/8 en niet zo als gebruikelijk 28x 1 1/2 (of 26 x 1 1/2). Hoe zit dat?

En wat betreft Martin en zijn Raleigh herenfiets.
Ik ben klaar met Raleigh omdat ik in de meeste gevallen van een merk maar een fiets wil (van sommige heb ik er twee).
Overigens zou ik Martin graag op een flink hoge vroege engelse fiets willen zien. Hij is tenslot een echte liefhebber voor dat soort spul. Punt is dat het zeldzaam is en dat je soms ook er boven op moet springen om het zeker voor je te stellen.
Hoop voor hem dat dat nog eens lukt. Knieen zullen wel altijd in de buurt van/tegen de handvatten blijven komen. Dat heb ik op mijn Sunbeam ook en die is minstens zo`n 71cm hoog.Ik ben 1m94cm ter vergelijk.gewoon benen langs het stuur laveren want een fiets met het stuur maximaal omhoog is tenslotte ook geen gezicht.

Groeten,
Maarten
Nicolas
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 jun 2012, 22.12

Re: Raleigh kruisframe van 1922

Bericht door Nicolas »

Hou er wel rekening mee,dat wanneer je in de gelukkige omstandigheid komt, om ouder te worden,je toch wel krimt,vanaf je 40e is dat 1,5cm per 10 jaar.
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: Raleigh kruisframe van 1922

Bericht door Michiel Röben »

Hoi Maarten, 28 1/1/2 velgen en de banden zijn 28 1 3/4.
Ik snap het ook niet. Maar ze zitten er op. ze liggen wel krap maar ik denk dat ik ze er wel af kan krijgen. Wat zal ik er opleggen? zwart of creme. De spekbanden ben ik een beetje op uitgekeken.

groeten,
Michiel ;)
Maarten Waarlé
Berichten: 2377
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Raleigh kruisframe van 1922

Bericht door Maarten Waarlé »

Hoi Michiel,
nou ,ik ben ook verbaasd.
Ik zou gaan voor creme. Ik dacht een tijdje dat engelse meer op zwart zaten maar gaanderweg het zien van orginele catalogi ontdekte ik dat ook zij vroeger witte banden hadden dus...
Verder geldt natuurlijk wat je mooi vind. Persoonlijk vind ik , kan een goed vernikkelde fiets (ook de velgen dan) wel zwarte banden hebben.

Volgens de berekeningen van Nicolas ben ik al 1,5cm gekrompen.
Het moet niet gekker worden!Zit ik straks op een Gazelle met zo`n speciaal kort balhoofdplaatje.


Groet,
Maarten
Plaats reactie