Goed alternatief Vredestein Transport buitenbanden?
-
Goed alternatief Vredestein Transport buitenbanden?
Beste kenners,
Ik heb zojuist vernomen dat Vredestein geen 54-559 Transport-buitenbanden (speciaal geschikt en bestemd voor grote bakfietsen) meer maakt.
Wat hebben jullie gevonden als een goed alternatief?
https://www.schwalbe.com/Schwalbe-Pick-Up-11159144
is misschien te breed....
Dirk
Ik heb zojuist vernomen dat Vredestein geen 54-559 Transport-buitenbanden (speciaal geschikt en bestemd voor grote bakfietsen) meer maakt.
Dirk
-
Re: Goed alternatief Vredestein Transport buitenbanden?
is 55-559 te breed?Bandenplakker schreef: ↑18 jul 2024, 12.04 Beste kenners,
Dirk
/Marten
Ik was nooit zo'n groot fan van Vredestein transport banden (te vaak openscheurende zijkanten naar mijn mening), en gebruik daarom al jaren Continental KKS10 banden. O.a. te krijgen bij vlechtservice in Utrecht. Met name voor bakfietsen waarbij de zijwielen niet schuin gaan in de bocht vind ik de KKS10 een aanrader.
Anders heeft Schwalbe tegenwoordig idd de 'Pick Up' band in 55-559, die is meer bedoeld voor de moderne tweewielige bakfietsen maar is best een mooi bandje. Past prima op een bakfiets waar eerder 54-559 paste hoor.
Anders heeft Schwalbe tegenwoordig idd de 'Pick Up' band in 55-559, die is meer bedoeld voor de moderne tweewielige bakfietsen maar is best een mooi bandje. Past prima op een bakfiets waar eerder 54-559 paste hoor.
Fat Frank!
- Bijlagen
-
- IMG_2113.jpeg (470.93 KiB) 7673 keer bekeken
54 - 559 voor fietsen
54 - 559 voor bromfietsen
de tweede is verstevigd en wellicht beter geschikt voor bakfietsen..?
54 - 559 voor bromfietsen
de tweede is verstevigd en wellicht beter geschikt voor bakfietsen..?
Vriendelijke groeten uit Berlijn, Richard
- Jeroen Zuiderwijk
Ik zou in ieder geval gewone fietsbanden in die maat vermijden, die zijn niet ontworpen voor de belasting van een (beladen) bakfiets. Ik heb zelf Schwalbe HS-248 39J banden, maar die zijn helaas uit de handel. Die zijn wat breder, namelijk 2,5". Dat vind ik erg fijn, omdat je als je een stoeprandje raakt niet je velg beschadigd, omdat de band breder is dan de velg. Het zijn zeer sterke banden, bedoelt om per band 150kg te kunnen dragen bij een snelheid van 100km/u. Bij wat lagere snelheid hebben ze ook geen moeite om wat meer gewicht te dragen is mijn ervaring, zelfs al zijn ze helemaal oud en vol droogtescheurtjes, zoals mijn eerste set.
De iets smallere variant daarvan, de Schwalbe HS248 32J (26x2.25") is nog wel te verkrijgen, maar vanuit Duitsland: https://www.toma-fahrrad.de/Reifen-Schw ... J-TT-HS248 Die zou ik bestellen als ik er weer nieuwe banden onder ga plaatsen. De KKS10 zullen waarschijnlijk ook prima zijn, maar daar heb ik zelf nog geen ervaring mee.
De iets smallere variant daarvan, de Schwalbe HS248 32J (26x2.25") is nog wel te verkrijgen, maar vanuit Duitsland: https://www.toma-fahrrad.de/Reifen-Schw ... J-TT-HS248 Die zou ik bestellen als ik er weer nieuwe banden onder ga plaatsen. De KKS10 zullen waarschijnlijk ook prima zijn, maar daar heb ik zelf nog geen ervaring mee.
Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/
-
Dank voor alle reacties. Ik vind dat jullie hebben recht op een toelichting:
Het gaat om een klant van mij, die een tot food-truck verbouwde Apollo heeft. Volgens mij is daarmee de maximale belastbaarheid (ruim) overschreden.
Een andere fietsenmaker heeft er Vredestein Perfect Moiree “Die heeft dezelfde bandenmaat” op geplaatst en die hebben dus binnen de kortste keren de geest gegeven. Ik weet wel dat die er niet geschikt voor zijn.
De beheerder heeft mij te hulp geroepen. Hij moet toestemming krijgen van de eigenaar en ik heb de beheerder een paar dagen geleden een kostenindicatie gegeven, gebaseerd op Eu 150,00 voor de drie buitenbanden en Eu 100,00 arbeidsloon. Ik heb nog geen reactie gekregen ...
@m-gineering: Ik had me vergist: ik dacht dat de Vredestein Transport 47-559 was.
@tdebruin: Mijn groothandel kan in ieder geval wel Schwalbe leveren; bij vlechtservice moet ik de volle prijs betalen. Mijn groothandel kan ook Continental leveren, dus bedankt voor de tip!
@Beau-Velo: Een Fat Frank lijkt mij een voorbeeld van zo'n band die niet geschikt of bestemd is voor zware bakfietsen.
@tredmolen: Vriendelijk dank voor het aanbod, maar ik neem aan dat de kosten van drie banden uit Duisland laten komen relatief duur uitpakken. Ik kan ook geen merk vinden, opdat ik kan zoeken of deze ook door mijn groothandel geleverd kunnen worden.
@jeroen: Vooral op jouw reactie hoopte ik. De Schwalbe HS248 32J staat zelfs niet op hun eigen site en de 2.25 lijkt me te breed, laat staan de 2.5.
Nogmaals dank!
Dirk
Het gaat om een klant van mij, die een tot food-truck verbouwde Apollo heeft. Volgens mij is daarmee de maximale belastbaarheid (ruim) overschreden.
Een andere fietsenmaker heeft er Vredestein Perfect Moiree “Die heeft dezelfde bandenmaat” op geplaatst en die hebben dus binnen de kortste keren de geest gegeven. Ik weet wel dat die er niet geschikt voor zijn.
De beheerder heeft mij te hulp geroepen. Hij moet toestemming krijgen van de eigenaar en ik heb de beheerder een paar dagen geleden een kostenindicatie gegeven, gebaseerd op Eu 150,00 voor de drie buitenbanden en Eu 100,00 arbeidsloon. Ik heb nog geen reactie gekregen ...
@m-gineering: Ik had me vergist: ik dacht dat de Vredestein Transport 47-559 was.
@tdebruin: Mijn groothandel kan in ieder geval wel Schwalbe leveren; bij vlechtservice moet ik de volle prijs betalen. Mijn groothandel kan ook Continental leveren, dus bedankt voor de tip!
@Beau-Velo: Een Fat Frank lijkt mij een voorbeeld van zo'n band die niet geschikt of bestemd is voor zware bakfietsen.
@tredmolen: Vriendelijk dank voor het aanbod, maar ik neem aan dat de kosten van drie banden uit Duisland laten komen relatief duur uitpakken. Ik kan ook geen merk vinden, opdat ik kan zoeken of deze ook door mijn groothandel geleverd kunnen worden.
@jeroen: Vooral op jouw reactie hoopte ik. De Schwalbe HS248 32J staat zelfs niet op hun eigen site en de 2.25 lijkt me te breed, laat staan de 2.5.
Nogmaals dank!
Dirk
Graag gedaan, het was maar een link...Bandenplakker schreef: ↑20 jul 2024, 09.59 @tredmolen: Vriendelijk dank voor het aanbod, maar ik neem aan dat de kosten van drie banden uit Duisland laten komen relatief duur uitpakken. Ik kan ook geen merk vinden, opdat ik kan zoeken of deze ook door mijn groothandel geleverd kunnen worden.

Helaas kan ik het merk ook niet noemen - niet onwaarschijnlijk iets vanuit het Verre Oosten(?)
Verzendkosten D <-> NL zijn inderdaad duur geworden ...maar de banden zijn relatief goedkoop, het loopvlak is klassiek en de bromfietsversie is wellicht stabiel genoeg voor een bakfiets. Maar zoals ik al zei, het is maar een suggestie...
Anders heb je hier al gekeken? www.nostalgie-oirschot.nl
Vriendelijke groeten uit Berlijn, Richard
-
@Richard,
Dankjewel, die kende ik nog niet!
Dirk
Dankjewel, die kende ik nog niet!
Dirk